Maggio imorn - äntligen!

Så här skrev jag för ungefär 90 dagar sedan...

I våras blev jag lite halvkär.
Tjejen heter Veronica Maggio och är just nu Sveriges musikdrottning. Först blev jag helt dödsförälskad i hennes låt
"Måndagsbarn" och sedan kom i jämn takt också "17 år", "Gammal sång" och nu senast "Stopp". Alla helt fantastiska låtar.


Under hela sommaren och hösten har jag försökt få se Maggio live, men aldrig lyckats. Det har varit åldersgränser, träningar och andra konserter som gjort att jag inte kunnat se detta geni. I söndags läste jag GP och såg då en annons där det stod att Veronica spelar live på Storan i Göteborg den 19 november! Helt galet, äntligen ska jag få se min nya hjälte! Fan om det kommer något i vägen nu.


Syrran och Alikan är redan på och vi ska beställa biljetter så fort det bara går. Men det är en som saknas och det är min vän Lena-Maria som också är en stor Maggiofantast och hon måste bara med!

Så här skriver jag idag 18/11.

Imorgon är det alltså dags. Maggio på Storan i Göteborg. Lena, Isabel och Alikan är alla på. Förra veckan brände jag en massa Maggiolåtar som jag lyssnat på i bilen och har sedan dess råpluggat hennes texter. Detta ska bli så grymt kul! Som jag längtat efter Veronica Maggio, och som hon längtat efter mej. Om jag är peppad...

  
V som i veronica...                                          M som i maggio...  

PS. Det är Lena-Marias fingrar som är tagna när vi var på Hello Saferide för ett par veckor sedan. Redan då var vi taggade på V.M!



Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses!

Hajhajhaj!


Kolla här ifall Joel  har mobilbloggat: http://joelano.blogspot.com/



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback