The last day

Onsdag:

Dagen som Hartvig längtat till allra mest. På kvällen skulle vi se på derbyt Arsenal mot Tottenham på Emirates Stadium. Men på dagen innan det gjorde vi en rolig utflykt till nya Wembley.



The gang.

Där gick vi en tour på den mycket mäktiga arenan. Nya Wembley tar idag 90 000 personer och är nästan lika superfräsch som mej. Vi hade en riktigt bra guide som visade oss omklädningsrummen, pressrummet, arenan, vip-logen och en hel del annat kul.



Lilla jag på stora Wembley.

Innan det var dags för den stora matchen vill Hartvig bara berätta en liten historia...




Det var upplagt för derbyfest i norra London mellan topplaget Gunners mot gänget som ligger sist i premier League, Spurs, vi förpeppade givetvis på en pub och då lät det bla så här...



För det första var Emirates en sjuk fin och imponerande arena. Att matchen sedan hade en otrolig inramning med åtta mål var rena bonusen. Detta är sådana duster som man bara någon gång om året ser hemma i tv-soffan, aldrig live. Men det hände faktiskt på riktigt och det var helt fantastiskt hur en match kan svänga.

På Emirates.

Innerst inne höll jag på Spurs eftersom jag vill att Gunners ska tappa poäng i toppen. Och det var så det blev, Spurs reducerade i 89onde och i sista övertidsminuten kom också den helt oväntade 4-4 kvitteringen!

Summa summarum av denna resa blir: Oj oj oj. Helt magiskt kul att få äran att uppleva tre så bra matcher, alla på sina fina små vis. Att först se Liverpool gå upp i serieledning efter att man slagit Chelski borta med 1-0 och bröt deras 86(!) hemmamatcher utan förlust. Sedan QPR mot Birmingham som blev ett väldigt starkt minne och en match som hade den där stämningen som en engelsk kamp ska ha. Sist men inte minst Arsenal mot Tottenham. Jag säger bara 4-4, det räcker så...

Hartvig, John och Lasse, tack för en grymt rolig resa.


Kommentarer
Postat av: Brasse

tack för den fina filmen från Emirates.

2008-11-27 @ 21:58:05
Postat av: Joel

Ingen orsak, sjuk match :D

2008-11-29 @ 18:58:26
Postat av: Hartvig

mm, filmen från emirates e magisk. får gåshud... sen har jag fått bra kritik från mitt underbara skämt, speciellt från erik sjöberg, han såga mig totalt..

2008-12-01 @ 20:01:50
Postat av: Joel

Hartvigas. Det var väl inget fel på din historia? Min mamma kom faktiskt till mej här om dagen och berättade att hon tyckte den var smårolig...

2008-12-04 @ 22:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback