70-talet är tillbaka!

Just nu sitter jag faktiskt hemma hos min lilla mamma. Har precis kommit hem från jobbet och har hunnit trycka i mej lite föda. De senaste åren har jag tyvärr träffat min mamma mindre om mindre. Det är nästan så att man skäms. Har vi match med laget så är hon garanterat där, men i övrigt ses vi för sällan. Bara så att ni vet.



Dagens låt: O.A.R - Heard the World


Slutligen. Fredagen den 24 oktober ska vi ha jubileumsfest med H-fönstret som fyller 30 år. Saken är den att vi ska ha 70-tals schema och jag känner att det inte riktigt var mitt decenie Till alla och framförallt till er som tycker att det var bättre förr. Jag vill ha tips på 70-tals kläder och utseende. Hjälp mej med råd och förslag!


// Joel Travolta


Kommentarer
Postat av: Hasse Brasse

Asså, jag kan ha fel, men under 70-talet fanns den främst två typer av människor som blommade ut: discodickar och punkare.



Flower-power-hippies kom väl egentligen i slutet av 60-talet, typ 67 samtidigt som Sgt. peppers.



Men - så är ju även jag bara en pojkspoling, så jag kan ha fel.

2008-10-14 @ 22:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback