Brum, brum!

I dagarna har jag bytt bil. Numera kör jag runt i en Hyundai Accent, så jag kör fortfarande samma märke vilket känns stabilt. Denna kärra är väldigt lik min föregångare Getzen, men den främsta anledningen till varför jag byter bil är att denna bara gått 700 mil! Med andra ord, nästan splitter ny vilket är riktigt gött.



Getzen är nu ett minne blott.



Här är min nya bil - Accenten.


När vi ändå är inne på bilar kan jag dra den historien när jag fick provåka Hasses gula Volkswagen i somras.


Ni vet, Hasse Brasse Slasktask, mannen, myten, legenden. Han är inte bara bra på att skriva, han är även grym på att köra bil. Och saken är den att han inte vilken bil som helst! Han äger en gul Volkswagen från 73. Det är Hasse som alla Lysekilare är avundsjuka på när de ser honom köra runt på stadens små gator med sin gula fara.


När tillfälle ges brukar jag och Hasse spela tennis på sommaren och så också detta år. Jag lovade Hasse att inte berätta hur matchen slutade utan bara om den åktur som jag fick i hans bil. Det var liksom kravet att få följa med.



Hasse med tennisracket och sin helt magiskt grymma bil!

Så här säger ägaren om sin åtråvärda bil:

Den är från 73 och det var sista året då den på allvar importerades från Sverige. Den skiljer sig från 74an på det sättet att blinkelserna är på stänkskärmarna. Är halvautomat och har två växlar. Frikoppling ligger i spaken! Har bagage fram och motor bak!


Jag fick mej en liten åktur i min drömbil.


Idag har jag lite biltema, därför bränner jag av en gammal goding.


Dagens låt: Roxette - Sleeping In My Car



Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses!

Hajhajhaj!


Kommentarer
Postat av: Hasse

Jag är så enormt hedrad att jag saknar ord. Du beskriver verkligen min bil som om det vore ditt första samlag. Och bilden på mig - jag ser ju så nöjd ut.

Men: Den importerades förstås till och inte från Sverige. Annars tror jag att infon tordes vara rätt.



Annars känns det lite tomt nu när man inte kommer kunna vinka till den legendariska PTH-Getzen. Men vi ska nog se att Accenten kan få en plats i våra hjärtan även den. Men vilka minnen man har med Getzen asså! Grundsund hemma mot ÖIS, till exempel.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback