De bästa bloggarna

Det finns två saker svenskar älskar mer än allt annat. Prata om väder och läsa olika slags listor. Jag blev redan i tidig ålder besatt av listor genom klassikern Buster där det alltid var en massa i början av tidningen och jag skickade givetvis in egna.


Du läser min blogg och förhoppningsvis så tycker du om den. Själv har jag ett tjugotal bloggar sparade i "mina favoriter" som jag försöker läsa så ofta jag bara kan. Idag tänkte jag redovisa mina fem absoluta favoritbloggar som jag följer i stort sett varje dag. 



1. Europa Calling

I mina ögon är Simon Bank Sveriges överlägset bäste sportkrönikör. För någon månad sedan började han också (äntligen) att blogga. Det gör han tillsammans med sina Sportbladetkompisar Jennifer Wegerup och Erik Niva som driver bloggen "Europa Calling". Italienexperten Wegerup kan kvitta, hon skriver tråkigt och ofta ointressanta inlägg om detta så torra Italien.


Niva däremot är ju bara kungen. Oj vilken arkivbank han är. Han hittar information som man aldrig trodde fanns och hans faktatexter och resereportage är helt lysande. Finns det något större fotbollsorakel i Sverige?


I Europa Calling får man läsa det som inte alltid får plats i tidningen och det kan ofta vara det intressantaste.


Bank+Wegerup+Niva =  Sveriges bästa blogg.


2. Fotbollsreportern

Jonas Dahlqvist, Premier Leagueexpert på Canal+ skriver enbart om världens bästa liga. Just nu pappaledig, men innan dess serverade han en grym blogg där man fick följa med bakom kulisserna i PL och alla hans äventyr i England som reporter.


Uppdateras ofta och killen har en rolig humor. Det man inte vet om Premier League lär man sig snabbt om man läser denna underhållande blogg.


3. Tobias - Grymt rolig person

En lista med endast sportbloggar hade blivit tråkig. Saken är den att jag också läser ett par herrmodebloggar. Detta är den bästa och handlar om Tobias, 18, och hans liv med inriktning på kläder. Det är kul att se alla hans olika plagg och själv få lite inspiration/idéer.


4. Johan Orrenius
Sveriges nya stjärnskott inom sportjournalistiken. Smart kille med ett brett kunnande som hittills rest på spännande och intresseväckande utflykter (träffat svensklaget Stabaek samt Sveriges U-21 landslag) som blivit grymma reportage till tidningen. Jag har faktiskt börjat köpa Expressen på helgerna, mycket tack vare Orrenius och Mats Olssons helgkrönikor. 


Borde kunna uppdatera sin blogg mer än en gång per dag, för jag vill bara ha mer och mer av den där Johan Orrenius.


5. Henrik Rydström

Sylvass både på planen och med pennan. Jag gillar både skribenten och fotbollsspelaren Rydström till skillnad från en del andra. Säger hela tiden vad han tycker och det är riktigt kul att följa en Allsvenskspelares vardag. Grym blogg!


Detta var mina bidrag. Har du några favoritbloggar att rekommendera?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback