Gott och blandat

Dagens anslagstavla

[x] Jobba som fan

[x] Ring Tobbe om Hello Saferide biljetter

[x] Blogga

[ ] Filip kommer hit och hjälper mej med datorn som krånglar

[ ] Fixa vindrutetorkare till bilen

[ ] Till Lysekil

[ ] Go natt!



Jag är inte helt oduglig med vänsterfoten, men jag väljer ändå oftast att använda yttersidan. Att träffa bollen med utsidan av foten är speciellt. Banan och skruven som bollen får går inte att jämföra med något annat tillslag. Så härligt och framförallt sjukt snyggt.


Enligt mej är det bara fotbollsgenierna som behärskar yttersidan och dess konst. I LFF är det Kula som är kungen på yttersidor och honom lär jag av varje tillfälle som går. Inget slår en Kula special från ena kortsidan till den andra. Då är det nära på att jag kommer.


Men han som är i särklass bäst i världen på yttersidor är Quaresma i Inter.


Luta dej tillbaka, slappna av och bara njut av Quaresma. Forza yttersidan!



På tal om annat...


... idag bytar jag bil, men jag kör fortfarande Hyundai. Jag växlar bara mellan Getz och en Accent.


... världens just nu bäste back, Skrtel i Liverpool är borta till runt jul. Tungt tungt.


... på söndag är första steget av fyra i en tränarutbildning som jag ska gå i höst.


... Johan Orrenius, där har ni näste store sportjournalist. Läs hans blogg här!


... sent igår bokade jag biljetterna till Maggio i Götet. Det blir jag, Isabel, Alikan och Lena-Maria. Kan bli hur bra som helst!


... inomhus säsongen är igång. Riktigt skoj.


... hur ska det nu gå utan Henke och alla i landslaget mot Portugal?


... årets bästa Idoldeltagare måste vara de sämsta hittills? Förstå mej rätt nu.


... min syssling Anders Augustsson i Ljungskile leder varningsligan i Allsvenskan. Läs mer här om Anders och varningar.


...igår fick jag hjälp av Fredrik att sätta in min nya stereo i Accenten. Den som åker med mej framöver kan räkna med grym musik...


... igår 09.36 ringde Magnus Ahl mej i sömnen. Undra vad han drömde om? Haha.



Dagens låt: Erik Hassle - Hurtful




Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses!


Hajhajhaj!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback