Londonpepp

Jäklar vad Londonpepp jag är. Säg ordet London tyst för dej själv och smaka på det i några sekunder. Visst rinner det i munnen och du fantiserar hur mäktig staden är. Och dit ska jag om några timmar.

Piccadilly Circus

Nu har det äntligen börjat pirra i magen, precis som det ska. Man han inte fattat riktigt än att det är seriefinalen på ösndag mellan Chelsea - Liverpool man ska se, det känns lite overkligt.


Slog två signaler igår, en till Lasse och en till Hartvig för att checka läget med mina reskompisar inför det som komma skall. Allt var under kontroll och planerat in i minst detalj, som alltid när man hittar på något med Hartvig och Lasse...


Under hösten hade tydligen Hartvig pluggat extra engelskakurser på komvux och utvecklat sitt ordförråd något soppas. Det jämfört med när vi var i Bulgarien förra året, då han bara kom ihåg glosorna "fuck off", "cheers mate" och "fucking twat". Starkt jobbat ändå Tiltas.



Hartvig a.k.a Tiltas i Bulgarien.

Lasse däremot, den store Liverpoolsupportern som än idag anser att klubben gjorde helt fel när de sålde Bjørn Tore Kvarme i slutet av 90-talet, han kan sin engelska och det är honom gruppen får falla tillbaka på. Det är också han som står för adapter och som varit i London tidigare.



Lasse i den finaste av alla tröjor.

Igår var jag hemma från jobbet hela dagen för att jag fått ont i ryggen. Och ja, jag har hört den om latmasken sisådär sjutton gånger hittills. I alla glada fall, så ägnade jag min lediga dag till att bland annat kolla upp London lite special.


Varför jag tackade ja till resan berodde inte enbart på fotbollen, utan en stor anledning var även att få uppleva staden London med alla dess ingredienser.  Fan det finns ju en del och göra ändå. London Eye, Madame Tussaud's, Piccadilly Circus, Big Ben och en herrans massa annat.


Dessutom när jag surfade runt på nätet igår såg jag att QPR spelade hemma på Loftus Road mot Sebastian Larssons Birmingham. Hittills denna säsong har inte QPR haft utsålt en enda gång och det vore sjukt kul om vi kunde få möjligheten att se en match till (Birmingham leder serien och QPR ligger nia) när vi ändå är över.


Så här ser schemat ut i stora drag:

Lördag: Flyger från Säve 15.30 och landar på Stanstead någon timma senare.

Söndag: Chelsea - Liverpool 13.30, Wow!

Måndag: Utforska London.

Tisdag: Samma som dagen innan plus att vi förhoppningsvis ska se QPR - Birmingham.

Onsdag: Arsenal - Tottenham, derby!

Torsdag: Checkar ut från hotellet och flyget lyfter 12.00 mot Sverige.


Har i vanlig ordning fått låna Kajs SAIS-resväska. Tack så mycket knorten! Nu är det dags för mej att fylla den.


Om det är möjligt, ska jag försöka blogga via mobilen. Så om du vill följa mej live från London, kika då in min mobilblogg här: http://joelano.blogspot.com/


Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses!


Hajhajhaj!



Kommentarer
Postat av: #6

Missa aldrig en chans att se QPR. Mitt tips är att deras gladfotboll ger slutresultatet 1-0 :-)

Trots att Les Ferdinand inte längre gräver guld där...

2008-10-24 @ 13:43:40
Postat av: Hartvig

mycket rätt #6 vi missade inte chansen att se QPR, en mycket underhållande match och bra stämning och matchen slutade som du trodde 1-0!!

2008-11-02 @ 12:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback