Maggio - min hjälte

I våras blev jag lite halvkär. Tjejen heter Veronica Maggio och är just nu Sveriges musikdrottning. Först blev jag helt dödsförälskad i hennes låt "Måndagsbarn" och sedan kom i jämn takt också "17 år", "Gammal sång" och nu senast "Stopp". Alla helt fantastiska låtar.


Under hela sommaren och hösten har jag försökt få se Maggio live, men aldrig lyckats. Det har varit åldersgränser, träningar och andra konserter som gjort att jag inte kunnat se detta geni. I söndags läste jag GP och såg då en annons där det stod att Veronica spelar live på Storan i Göteborg den 19 november! Helt galet, äntligen ska jag få se min nya hjälte! Fan om det kommer något i vägen nu.


Syrran och Alikan är redan på och vi ska beställa biljetter så fort det bara går. Men det är en som saknas och det är min vän Lena-Maria som också är en stor Maggiofantast och hon måste bara med!


I somras fick jag faktiskt ett litet smakprov av Maggio när jag och Elin var i Stockholm och på Allsång på Skansen. Lite kul är att jag precis hittade just den spelningen på Youtube och där kan ni se mej!


Om du spolar fram till 1.17 så ser du en kille med ljusblå skjorta, det är jag! Jag ska då vara med överallt...


Har du blivit nyfiken på Maggio och vill ha mer av henne, så kan du läsa hennes blogg här.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback