Mina prenumerationer

Jag tycker om att läsa, särskilt om sport och då främst fotboll. Därför prenumererar jag på en hel del tidningar och magasin. Jag läser fortfarande mycket om fotboll, men nu för tiden har jag också fått upp ögonen för musik och mode. Tänkte göra en liten utvärdering av allihop.

Här e mina prenumerationer.


Offside

Har man en dag ledig så vet man vad som står på schemat. Man läser Offside och på några timmar är den uppslukad. Oftast helt fantastiska texter som verkligen går på djupet med de ämnen som de tar upp. Magasinet är fullproppat med långa och intressanta reportage från hela världen och handlar enbart om fotboll. De långa och så intressanta djupdykningar är perfekt för mej som verkligen vill ha reda på allt. Är du fotbollsälskare så rekommenderar jag detta magasin något otroligt!

Dagen jag slutar prenumerera på Offside, det är också dagen då mitt hjärta slutat slå för fotboll.


Sonic

I somras var första gången musiktidningen Sonic damp ner i min brevlåda. Första numret bjöd på en lång smaskig, intressant och pampig intervju med min svenske favorit Lars Winnerbäck. Jäkligt kul att läsa om hur låtar kom till och varför osv. Första numret blandade och gav lite, men totalt sett fick jag bilden av att Sonic är en bra tidning.

I nästa utgåva är huvudnumret en frågestund med Hello Saferide (Säkert!) och det ska bli sjukt spännande att läsa om Annika Norlin som jag faktiskt själv har intervjuat och träffat in real life. Sonic är absolut en tidning som jag kommer fortsätta att prenumerera på även i framtiden.

  

Sportmagasinet

Den av följande tidningar som jag prenumererat på allra längst. Innehåller alla möjliga sporter och det är just därför jag gillar den för att den är så bred. Många knasiga särpräglade reportage som inte alltid är så långa, men ändå roliga att läsa. Jag har många gånger funderat på att säga upp min prenumeration på Sportmagasinet. Jag kan säga att det gått sådär. Det eftersom jag inte kan vara utan de små sköna och speciella skildringarna inom idrotten.

  

KING

Mode är något som intresserar mej mer och mer. Därför valde jag att köpa en testprenumeration på modetidningen King. Tyvärr blev den en besvikelse därför att den täcks till 35% av reklam och hittills har det inte varit några roliga artiklar och reportage som passat mej. Min förhoppning med King var att få inspiration på nya kläder och trender, men oftast är plaggen de rekommenderar på en helt annan prisnivå än på den jag shoppar. Papperskorgen nästa!


FourFourTwo (gamla Fotbolldirekt)

Fotbolldirekt, eller FourFourTwo som den bytt namn till på senare dar, är en fotbollstidning av hög klass. Många små och korta reportage främst om fotbollen i Europa. Har ofta stora guider inför ligastarter och stora mästerskap som är läsvärda. Men främst gillar jag krönikörallsvenskan där de rankar dagsformen hos landets främsta krönikörer. Har helt klart ett stort läsvärde.


Stopper

Första gången jag fick syn på Stopper var faktiskt så sent som i augusti i år och de gav mej ett riktigt bra erbjudande. Tre nummer för 99 kr. Tack för kaffet! Stopper är på många sätt lik Offside med sina detaljerade texter om fotboll. Magasinet har än så länge bara kommit ut med tre nummer och har fortfarande en hel del kvar att lära. Eftersom Stopper är så lik Offside och dessutom är ett par pinnhål sämre kommer jag avsluta min prenumeration och istället fokusera på att hinna läsa klart mina andra tidningar och magasin.



Har du några roliga tidningar eller magasin att rekommendera? Kommentera och säg vad du tycker om de tidningarna jag prenumererar på eller om du har något annat nämnvärt att berätta.


Tills vi höres ha det bäst! Vi ses när vi ses!


Hajhajhaj!


Kommentarer
Postat av: Magnus Olsson

Den klassiska Goal tidningen hade kanske varit något att testa igen. Många bra artiklar om topp-lagen, spelarna och tränare. Nackdelen är väl att man inte är intresserad av 100 olika lag och spelare.



Men tidningen är att rekommendera till någon som snart fyller fyra år! :)

2008-10-05 @ 21:46:44
Postat av: Joel

Goal prenumenerade jag på under hela min barndom och alla mina väggar var fyllda med planscher från tidningen.



Om man jämför tex Offside eller FourFourTwo med Goal är det ljusår mellan dom, men man ska inte ta ifrån Goal att de har grymma planscher :D

2008-10-06 @ 18:19:30
Postat av: Olofsson

Säg upp fourfourtwo istället! Behåll stopper;) Den svenska utgåvan är så själlös av fft, men ett tips: testa den engelska nu när du åker över. Den är riktigt bra faktiskt.

2008-10-09 @ 20:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback