Timo live på Slussen

I slutet av september bar det av till Orust och det så vackra stället Pensionat Slussen för att se på Timo Räisänen. Förra året var jag också på Slussen och såg på Christian Kjellvander, ett framträdande som blev en liten besvikelse, det blev däremot inte Timos.


Tillsammans med de tre syskonen Carlsson, Kristian, Sandra, Cissi och Wille såg jag Timo live för tredje gången denna sommar. Första gången var på Havsbadet, andra på Putte i Parken och sist men inte minst på Slussen. Den sista gången blev också den allra bästa.


På Slussen får det bara plats runt hundra personer och därför blev konserten så extremt mysig och personlig. Han hade mycket mellansnack och en kontakt med publiken som är så svår att få på större ställen. Precis så tycker jag alltid att det ska vara. Alla sjöng med och det extra kul att alla i publiken var där för att se på just Timo och ingen annan som det kan vara annars, eller att man bara är på krogen för att dricka sej redlös.


Jag lyckades fånga några riktigt bra videors.


Fear no Darkness - live!





Sweet Marie - live!







Kommentarer
Postat av: Hasse

Riktigt skön konsert verkar det som. Såg Jens Lekman på Södra teatern i Stockholm förra hösten, vilket blev en verkligt skön och "intim" spelning. Små lokaler gör sitt och stora sitt. Men omväxling förnöjer.

Youtubeklass på dina filmer!

Postat av: Maisa

grymt... mer musik..Liverpool forever!!

Postat av: Maisa

jämför denna Timos låt "Fear no darkness med denna http://www.youtube.com/watch?v=9zthN6uGP8w

2008-10-04 @ 01:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback