Femta och sista delen - tummen upp för dansband!

För en gångs skull ska jag inte vara klämkäck, rolig och pajas. Idag ska jag vara uppriktig och seriös. Detta blir en ny erfarenhet.

  

Nu i höst startar andra säsongen av ett program som kallas för "Videokväll med Luuk". Där bjuder Kristian varje vecka in en gäst som får ta med sig fem stycken musikvideos som på något sätt berört deras liv på ett eller annat sätt.


Sist men inte minst, ska man dessutom klargöra en "Skämslåt". Ett exempel på en sådan är att man spelar den på högsta volym när man är ensam i bilen, men som man inför sin kompisar inte vågar säga att man tycker om.

  

Jag tänkte kopiera Luuks programidé rakt av och bjuda in mej själv som gäst.


Skämslåten - Tummen upp för dansband!

Ja det är ärligt talat sant. Saken är den att jag är uppväxt med dansbandsmusik, precis som många har växt upp med Bruce Springsteen. Mamma och pappa har alltid gillat den där genren som kallas för dansbandsmusik.


Och ja, jag tycker faktiskt det svänger och låtarna är lätta att sjunga med i. Jag har faktiskt riktigt svårt för att stå stilla när det kommer en riktigt go dansbandslåt på radion, jag måste tyvärr hålla tillbaka kroppen så att det inte syns att jag gillar det hela som spelas.


Jag skäms, förlåt alla som tror att jag är den där stora tuffa killen.



Black Jack - Ingenting kan stoppa oss nu



Ja detta var sista delen av "Videokväll med Joel". Jag tackar för mej och hoppas ni hade trevlig läsning!



Kommentarer
Postat av: Hartvig

du får ta och byta signatur!! skryta med att ha nummer 18 är ju inte mycket att komma med. 18 är ju inte ens ett bänknummer utan ett läktarnummer. du borde byta till #10, du har den spelstilen. stor, stark och snabb!!

2008-09-22 @ 16:54:15
Postat av: Hasse

Tycker detta var ett fint inslag i bloggen, Billy.

Men du, hur kan du låta Black Jack komma före Carizma?

Postat av: Nisse i Bläsen

Black Jack, Carizma, vad e det här. Har ni aldrig hört talas om Bo-Vidars från Sjöbol. Det var grejer det!

2008-09-23 @ 14:12:26
Postat av: Joel

Tyvärr hittade jag inget klipp på Youtube med Carizma, annars hade de givetvis varit med!



Jäkligt skoj Hasse Brasse att du kommit igång med bloggandet igen, riktigt skoj att läsa!



Nisse// Bo Vidars från Sjöbol? Var min morfar med där eller?



Hartvig// Jag håller med dej till 100% om din beskrivning av mej :D



Det ska inte bli så sköj i London ändå...

2008-09-23 @ 20:57:55
Postat av: Nisse i Bläsen

Nej, din morfar var inte med, men han kanske svängde sina lurviga tillsammans med Britt till tonerna av Bo-Vidars svänggäng i Sjöbols Folkets Hus!

2008-09-24 @ 17:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback