Fjärde delen - Elin Thunborg

För en gångs skull ska jag inte vara klämkäck, rolig och pajas. Idag ska jag vara uppriktig och seriös. Detta blir en ny erfarenhet.

  

Nu i höst startar andra säsongen av ett program som kallas för "Videokväll med Luuk". Där bjuder Kristian varje vecka in en gäst som får ta med sig fem stycken musikvideos som på något sätt berört deras liv på ett eller annat sätt.


Sist men inte minst, ska man dessutom klargöra en "Skämslåt". Ett exempel på en sådan är att man spelar den på högsta volym när man är ensam i bilen, men som man inför sin kompisar inte vågar säga att man tycker om.

  

Jag tänkte kopiera Luuks programidé rakt av och bjuda in mej själv som gäst.


Fjärde delen - Elin Thunborg
En som verkligen har berört mitt liv är min flickvän Elin Thunborg. Jag lärde känna hennes mamma Anna redan på högstadiet där hon var min KF. Dessutom hade jag Elins pappa Claes under mitt sista år på gymnasiet i idrott. Av Anna fick jag MVG i gympa och av Claes fick jag bara VG, så ni förstår vem av föräldrarna som jag tycker bäst om...


Men det var först efter jag tagit studenten som det tog fart mellan mej och Elin på allvar. Först blev man så där blixtkär och vi bestämde oss för att bli tillsammans den 29:e juni förra året. Sedan trodde jag att den där kärleken skulle svalna, men det gjorde den ärligt talat inte. Nu efter drygt ett år tillsammans känner jag precis likadant för den där lille velan.




Det jag skriver nu är helt kopierat från min hemliga lilla dagbok som jag gömt långt inne i min kära dator. Idag var första gången jag läste det sedan jag skrev det den 18/2 2008. Jag upprepar: Detta är verkligen secret stuff.

Detta är kopierat från Joels hemliga dagbok den 18/2 2008.

Detta blad skriver jag helt spontant, utan att tänka på dittan och dattan. Denna text kommer jag att spara, kan vara kul att läsa när man blir äldre. Idag är det den 18 februari, imorn skulle farfar ha fyllt år om han fortfarande levt. Jäklar vilken bra farfar jag hade, SÅ enormt genomsnäll och go gubbe. Tänker inte på honom så ofta som jag kanske borde, men han finns alltid där och för mej är han lite av en förebild. Nu får jag en klump i halsen när jag tänker på den gamle gubben, men men, det är så det är.


Det är 2008 och Joel har för en knapp månad sedan fyllt 20 år. Ja, jag har gått på systemet. Jag jobbar från ett halvår sedan på H-fönster där jag faktiskt trivs himla bra, mycket tack vare mina jämnåriga jobbarkompisar. Jag lirar fortfarande fotboll och tycker det är grymt kul, men fotbollen ska jag erkänna är inte allt för mej, som den var för några år sedan.


Idag betyder min helt underbara flickvän Elin otroligt mycket för mej. Hon är faktiskt helt perfekt, jag lovar. Helt ärligt tror jag inte det går att få en snällare, omtänksammare, goare, finare flickvän. Det som framförallt gör henne så bra att vara tillsammans med är hennes tänk. Hon vet helt enkelt hur man ska uppföra sig. Att hon spelar handboll, har humor och är sportintresserad gör inte saken sämre. Något som också är viktigt är att hon kan skoja om sig själv, helt underbart.


Egentligen ska man inte jämföra sina flickvänner, men mitt förhållande med Elin kontra det med Emma, så är detta som natt och dag. Elin är helt toppen. Att hennes mamma o pappa Anna och Claes är helt kanon gör inte saken sämre. Tror inte man kan önska sig bättre svärföräldrar. Båda två är sjukt trevliga och helt underbara. Allt jag skriver nu är helt ärligt. Det lilla tråkiga med familjen Thunborg är att det är lite svårt att få kontakt med sonen Erik. Men men, han ska man väl lära känna lite bättre framöver. Annars är allt helt perfekt!


Just nu är Elin i fjällen, hon har bara varit borta i två dagar, men jag längtar redan så sjukt mycket efter henne. Det måste vara ett tecken på att jag tycker om henne otroligt mycket.


Denna text över är helt spontant skriven och den har jag aldrig visat för någon. Jag lovar.


Alla som är tillsammans har en egen låt. Jag och Elin har väl ingen så direkt, men denna biten vet jag att Elin tyckte om när vi blev tillsammans och än idag heter hon "My Love" i min telefonbok i mobilen.

Klicka på låten för att se videon.

Justin Timberlake - My Love

Nästa gång är det sista inlägget i "Videokväll med Joel"  och då avslöjar jag min "skämslåt". Det kan bli något det!



Kommentarer
Postat av: Hasse

Ett starkt inlägg.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback