Helgen som varit

I helgen var det kalas för farsans dama Kristina som fyllde 45. Det hela ägde rum i vår "nya" ladugård där det var full fart hela kvällen lång. Vad som är roligt är att vi den senaste månaden röjt bort att bråte och skit som legat i stora delar av ladugården. När allt väl var borta la vi nytt golv och gjorde piffade till.


Kalaset med de 55 gästerna blev riktigt trevligt och det var otroligt skoj att fira Kikki som slitit väldigt mycket med denna ladugård.


Fick tagit lite bilder under kvällen...

Födelsebarnet Kristina trivdes som fisken i vattnet.


Tänk när man blir 45 år, vilken ångest.


Elin, mamma, Joel


Lille Elin och jag.


Logen blev perfekt.


Syster Isabel mös i sin goa fina tröja.


Sten Bergman kan det där med att svänga på höfterna. Här för han underbara Therese.


Dagen efter blev det fika med mej, Elin Isabel och Alikan.


På söndagen gjordes inte många knop. Först blev det fika hemma med damerna Isabel, Elin och Alikan innan vi åkte och såg Stångenäs mot Vallen. Ett riktigt toppmöte där SAIS tillslut kunde avgöra med tio minuter kvar.


SAIS är ju min moderklubb och där fostrades av en viss Stefan Alexandersson. Jag trivs otroligt bra i LFF, men är det något jag saknar med Stångenäs så är det Stefan. Det var han som lärde mej det lilla jag kan inom fotboll, plus att han är en fantastiskt fin och go människa.



Här e han i sin sedvanliga mundering. Stefan Alexandersson. Senast förra veckan trodde en att han var min pappa och det är inte första gången någon trodde det.

Det var min sammanfattning av helgen som gick.



Erik Niva är sportjournalist på Sportbladet och jag bara älskar när han gräver fram rolig och intressant information. Jag som många andra blir i perioder beroende av dataspelet Football Manager som går ut på att man på ett rätt så verkligt sätt är tränare för ett fotbollslag.


Så här beroende blev entertainern Robbie Williams...

Allt var upplagt för de största konserter som England någonsin skådat.

I dagarna tre skulle Robbie Williams framträda på den gigantiska utomhusscenen vid Knebworth, strax norr om London. 375 000 personer hade löst biljett. Ytterligare 3 500 000 beräknades följa showen live på tv eller Internet.


Bara ett problem - Robbie Williams själv hade fastnat framför ett datorspel och kunde inte slita sig.


Han vägrade helt enkelt att gå upp på scenen.

-  Det är faktiskt en sann historia, som bara fick sitt slut när Robbie Williams turnémanager slet ut cd:n ur datorn och knäckte den i två halvor.


Miles Jacobson - vd för datorspelsföretaget Sports Interactive - skrattar:

-  Robbie är så entusiastisk att han till och med hoppade in som testare för en version av spelet.


Här kan ni läsa hela artikeln.

Så jäkla bra! Jag ska be pappa läsa den här texten, så kanske han förstår varför jag skriker och gormar när jag sitter och lirar Football Manager.



Ikväll onsdag så kommer Sjöberg, Väggen och Hula hit och då ska vi se på IFK Göteborg mot Ljungskile. Väggen och Hula håller på Blåvitt och jag och Sjöberg på LSK, så det kan bli ett hett möte, både på planen och hemma i TV-soffan.
 

Dagens låtar: Hello Saferide - Anna



Marit Bergman - Out On the Piers




Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses!


Hajhajhaj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback