Kräftskiva!

Idag skulle vi egentligen ha mött Ed på Gullmarsvallen i en grymt viktigt drabbning för våran del. Dock blev matchen inställd på grund av för mycket regn och istället får vi sikta in oss på LFF:s kräftskiva ikväll...


Ibland är det bra att ha kompisar och ibland inte. Förra matchen åkte vi på pumpen rejält mot Grebbestad. Inget mer med det trodde jag innan jag fick se följande bildserie i min mailbox från min Liverpoolkompis Janne. Han hade tagit följande kort.



Jag och Disco har koll på situationen, precis som under hela matchen mot Grebbestad...

Jag släpper bollen mellan benen för att sedan hinna ikapp och ta den.


Men det hela gick lite snett.


Motståndare gjorde visst tunnel på mej och tog sej sedan in i straffområdet och gjorde mål. Som det kan gå!


Jajjemän idag är det dags för mitt livs första kräftskiva. Detta ska bli riktigt intressant. Igår gjorde jag i ordning ett blad med nubbvisor. Kan avslöja att detta är den första...


Melodi: Hej tomtegubbar

Hej allesammans är ni redo,
för nu börjar kalaset.
Hej allesammans är det säkert,
att ni fått något i glaset?

En liten sup och lite mat,
det är precis som vi vill ha't.
Höj allesammans högra armen
och sedan tömmer vi glaset.


SÅ JÄKLA BRA!


Har ni sett ryssen som hoppar full? Här kan ni både se och läsa om det komiska.



Pappa kom gapandes upp för trappen precis. Han hade själv kommit på ett litet skämt och undrade om jag inte hade några rader över på bloggen, så att alla kunde få del av hans underbara humor.


Apropå det stundande amerikanska presidentvalet:

-         Bättre fyra år i Obamas barack än vad det varit i åtta år i Georges buske...


// Ulf Hansson



På tal om annat....

  

... skytte är en jäkla rolig radiosport.


... på en cup i Norge åkte vårat lag ut på att vi hade fått en hörna mindre än motståndarna.


... hur går det för Sverige ikväll?


... kul att Idol är igång igen, det är alltid underhållande.


... bra jobbat Skarven som köpte en ny stereo till laget!


... jag har köpt nya jongleringsbollar och en underbart skön stressboll.


... Degen är tydligen mitt nya smeknamn och det är ingen mindre än Sernemo som är grundaren. Kors i taket!


... ja på tal om Degen. Var han med i Schweiz trupp i EM? Eller vad sa du Källen?


... jag lovar Ahl, det var inte jag som skrev i gästboken om din syster Ann Ahl. Du vet själv vem det är som ligger bakom eländet.


... Ahl, det hela måste blivit en enda stor massuppfittning

... jag är tydligen inte välkommen tillbaka till SAIS efter mitt referat i LP i måndags...


... jag är 20 år och har redan börjat pensionsspara!


... min introtävling ikväll på kräftskivan kommer bli en succé utan dess like.


Dagens låt: Petter feat Kihlen - Min klick


Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses!


Hajhajhaj!


// Degen

Kommentarer
Postat av: Hasse Brasse

Vad stod det i LP?

Postat av: Nisse i Bläsen

Här kommer ytterligare ett par snapsvisor.



Mel Brevet från Lillan (E Taube)

Stackars van Gogh

tändk ändå så det kan gå

blev av med örat

som vi vill bli på!





Mel Lambert Walk

Det är minsann inte lätt

att få en sup på internet

trots att mitt modem

är kopplat till ett system!



Håll till godo tills nästa kräftskiva!

2008-09-08 @ 15:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback