Försenad påsksmäll

Plötsligt händer det. Så lyder Trisslottens slogan. Det jag kommer att berätta nu var för ett par år sedan lika osannolikt som att jag skulle vinna en miljon på triss. Här kommer vattenbomben! Nyfiken? Inte? Oavsett vad... jag har fått lägenhet och ska flytta hemifrån.


Var, när och hur är tre standarfrågor för en journalist. De svaren ska du få på direkten.

Var? Valbogatan 11A i Lysekil.

När? 1 maj.

Hur? Det är ett senare problem.


Hur känns det är också en klassisk sportfråga.

- Jo fasen, det känns lite märkligt. Om snart två veckor ska jag flytta in och sätta min prägel på lägenheten. Det kommer verkligen att bli en stor omställning i mitt liv att gå från bortskämd till att stå helt på egna ben.


Min lya längst ner på Valbogatan är på 56 kvadratmeter, en två rummare med kök som ligger på bottenvåningen. LFF:s egna Henke Larsson har bott där tidigare och Lycke har meddelat att där har det varit många hårda fester genom åren, vilket lovar gott. Den närmaste tiden kommer att bli hektisk, allt ska fixas, men samtidigt kommer det förhoppningsvis att bli kul och en ny stor viktig erfarenhet.


I onsdags var jag och syster yster Isabel på Sticky Fingers i Göteborg och såg på Moneybrother. Syskontrippen blev som väntat lyckat, förutom att vi kom hem så jäkla sent efter diverse felkörningar i den stora staden.



Fullproppat Sticky Fingers fick se en het Moneybrother.



Sång i bilen mot Götet.

Konserten var ungefär som jag hade tänkt mig. Han lirade en hel del från den nya plattan (släpptes samma dag som konserten var) blandat med några av hans ess. De nya låtarna kunde man inte av förklariga skäl, men de var ändå helt okej på direkten, det brukar sällan låtar vara.



Nya plattan "Real Control" och Moneybrothets nya omtalade tomatsoppa. Mina två senaste investeringar. Det var ungefär tio år sedan som jag köpte ett CD-Album.


Spelningen var lite som en bergochdalbana när det gällde tempot på låtarna. Först fullt ös i två låtar, sedan lugnt i två och så höll det på. Han lirade ett par lugna låtar för mycket för min hårda smak. Annars är Anders Wendin hur cool som helst på scenen, ingen rör benen som honom! Eller okej, det skulle vara hans bandmedlem Viktor Brobacke som bara var för skön och tog nästan över showen från självaste huvudartisten med sina rörelser. En riktig lirare.



Abracadabra.

Numren "It's been hurting all the way with you Joanna" (akustisk) och "Reconsider me" var värda entrépengarna. Helt makalösa.


Här har ni nya singeln "Born Under a Bad Sign" live från Sticky Fingers.



Mina lår tar priset ikväll. De kliar så förbannat, jag känner mig som en fucking skabbräv. Det irriterar konstant och det beror på att jag börjat använda värmebrallor. Galet störande


Ikväll efter jobbet (arbetar till 17.00) så har jag städat lite, grillat, lirat pingis i ladugården och sett på Så ska det låta. En mysig hemmakväll tillsammans med pappa, Kikki, Isabel, Andreas, Jens och Fredrik.



Gänget för kvällen.

Imorgon drar äntligen seriefotbollen i Bohuslän igång. Mitt första uppdrag för året blir att bevaka Uddevalla IS mot SAIS. Väntat toppmöte direkt och detta ska bli riktigt intressant. Lördagkväll är fortfarande ett stort frågetecken.


Söndag däremot är ett enda stort utropstecken. Då är det seriepremiär för LFF mot Vallen hemma på Gullmarsvallen klockan 15.00 och jag är faktiskt med på bänken. Jag har tränat för fullt i veckan efter sträckningen och än så länge har allt gått bra, peppar peppar ta i trä.


Det blir en spännande framtid med jobb, fotboll och lägenhet.


Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses!

Hajhajhaj!


Kolla här ifall Joel har mobilbloggat:
http://joelano.blogspot.com/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback