Min Ulf-namnsdag...

... blev en fullspäckad sådan. Men först ska vi ta det som hände kvällen innan.


Jag tog bilen ut till klubbhuset för lite grillning. Där hade ett tiotal gubbar från laget samlats för att umgås och käka lite gött i det underbara vädret. Sedan var det tänkt att jag skulle åka hemåt till Goodtown vid niotiden, men jag blev kvar och så väldigt länge.


Matte, Fylking och jag lirade pingis i klubbhuset, hur kul som helst. Det blev turnering på turnering och kantboll på kantboll för Fylking, timma för timma. Det är märkligt hur länge man bara kan spela och spela. Men vi tre var väldigt jämna, så det var hela tiden spännande och underhållande matcher. Strax efter midnatt satte vi punkt, det var nämligen tidig uppgång dagen efter och händelser som man var tvungen att vara pigg till.


Först ut var en resa till Göteborg. Återigen var vi ett tiotal gubbar från laget som åkte ner för att se IFK Göteborg mot Djurgården, Blåvitts premiärmatch på Gamla Ullevi.



Forza Blåvitt!



Inne på arenan. Ståplats. Brunis, Hula, Väggen och Bacon.



Skarven med lite beasås på...



Go brant läktare.



IFK firade ett av sina sex mål.

Underbar ny arena, underbart väder, underbar fotboll, underbar stämning och sex minuter efter att domaren blåst igångmatchen stod det 2-0 till IFK, vilken start!



Och sedan rullade det bara på. I halvlek stod det 4-0 och tillslut vann Blåvitt den sjuka matchen med 6-0!!! What a match!

 

 



Saken är den att jag inte håller på IFK, men jag åkte ner för att jag var nyfiken på den nya arenan. Sedan så är jag galet förtjust i att stå i en klack och sjunga. Älskar verkligen ståplats och läktarkultur.


Väl hemma på Braste så hade pappa öppet hus i och med att han fyllt 50 år. När klockan var 19.00 hade de flesta strömmat in och festen var igång. Det är inte så ofta man dricker tillsammans med sina föräldrar och deras bekanta, så det var verkligen kul.


Bäst av allt var att farsans gamla jobbarkompis Robert Algeröd hade tagit sig dit. Han är bara för skön den gubben asså. Det finns ingen som tar han på att skratta, jag lovar.



Robert, pappa och mamma.


Carina, Maggan och Liljan var i god form.


En Leksing och en Brynäsare. Goa gubbar.

Det blev öl, vin, sprit och päronkonjak, en salig blandning, och det har jag känt av idag.


Egentligen skulle jag varit ut på någon förfest vid niotiden, men det var så himla skoj hemma, så jag blev kvar tills halv tolv då Sjöberg kom och hämta mig, verkligen schysst.


Jonas och Sten hjälpte Kikki i köket i två minuter, turligt nog var kameran på plats just då.


Därefter minns jag ingenting... haha nejdå. Jag har aldrig minnesluckor utan det bar av till Havsbadet där det var full fart. Tror aldrig att tiden gått så fort där inne.


På tal om annat...


... Hasse är troligen klar för LP i sommar. Fy fasen va kul att Knatteredaktionen återförenas!


... i morgon har LFF träning på Stångenäsvallen. Det var inte igår som jag tränade där.


... nu börjar jag bli bra sugen på Hultsfred.



Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses!

Hajhajhaj!


Kolla här ifall Joel har mobilbloggat:
http://joelano.blogspot.com/



Kommentarer
Postat av: Isabel

Den sista punkten i "På tal om annat..." tycker jag att att vi ska boka nu!

2009-04-13 @ 16:47:52
Postat av: Hasse

Nya gamla U. verkar ju vara riktigt fin.

2009-04-13 @ 19:26:21
Postat av: Joel

Isabel// Lugn i stormen nu. En grej i sänder, sedan tar vi saken i egna händer och tittar på nästa projekt.



Hasse// Mmm verkligen en fin arena. Tänk om Gunners haft en liknande stämning på Emirates...

2009-04-15 @ 07:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback