Påskanteckningar...

Sorry och entschuldigung, det är de språken jag kan ordet "förlåt" på. Det har varit snustorrt med vettig text det senaste här på bloggen, jag får helt enkelt ta mitt sunda förnuft till fånga och svara med ett extra långt inlägg.

  

Först och främst, idag är det pappas stora dag. Han fyller nämligen 50 år idag den 10 april. Har köpt en Liverpooljacka till honom, hoppas den passar och att han blir nöjd, ska överlämna den så fort jag skrivit klart. Grattis gubben!



Ibland undrar jag om han är 50 år. Man kan tydligen vara barnslig då med.

Förra helgen var vi på träningsläger i Helsingborg, mitt första riktiga. Första året med Dejevik var vi bara i Tanum över en dag och förra året var vi i Barcelona utan planer och betydligt mer dricka än fotboll. Därför var det nu kul att uppleva ett riktigt klassiskt träningsläger.


Det som händer i Chicago stannar i Chicago är det en del som påstår, men va fan, jag har också blivit inkilad och hånad. Klart årets nykomlingar i truppen ska bli likadant behandlade. Men jag utlovar här och nu en inkilning special inom loppet av några dagar, inte idag.
Ni får nöja er med ett litet smakprov...

Banansugartävlingen var en av tester som de inkilade utsattes för. Men vem vann?



Gänget som kilades in.


Den senaste tiden har jag inte skrivit så mycket av kläder av den enkla anledningen att jag knappt handlat några. Men i onsdag tog Isabel, Therese och jag en traditionsenlig tur till Torp för lite shopping. Tyvärr blev det så sjukt stressigt för vi var inte vid köpcentrumet förrän vid 18.00 och det stänger 20.00.


Hur som helst fick jag köpt mig lite stuff inför våren och sommar. Inne hos Emil Karlsson på Carlings fick jag bland annat köpt mig en vårjacka (min vinterjacka som jag haft sedan medeltiden gick sönder i fredags) och ett par svarta chinos (jag köpte ett par svarta liknande chinos för ungefär ett år sedan, men de gick även de sönder för ett par månader sedan och det var mina favoritbyxor).

Känns bra att garderoben växer lite, alltid skoj med lite nya kläder. Här kommer de...



Schysst jackan.



Dålig bild, men desto skönare brallor.

Sedan traskade jag vidare till HM där jag hittade en skjorta, en enkel t-shirt och ett par beiga chinos.



Lite för rare för att vara Joel-skjorta. Men jag bjuder på den.


Basic T-shirt, inget större. Men jag blev kär i färgen.


Beiga chinos har jag redan, egentligen ett rätt onödigt köp. Men va fasen, dessa är ju något tunnare än de jag har sedan innan.

Testade ett par galet snygga ljusblåa byxor, men det blev för stressigt, så jag han aldrig köpa dem. Ska in till Uddevalla idag och se LFF möta Lane i DM. Det kanske blir så att jag tar en sväng in på Torp och inkasserar de omtalade ljusblåa byxorna, God Knows.


Igår var jag i Munkedal för ett par reportage och en enkät. När jag traskar runt deras torg ser jag en postbil. I den sitter Robert Algeröd, världens skönaste prick. Han är pappas gamla jobbarkompis som var mycket hos oss när vi var små, var grymt längesedan jag träffade honom. Därför var det riktigt kul att byta telefonnummer, tjöta och skratta.


Jag berättade för honom att pappa har öppet hus på lördag, så han skulle komma på direkten, därför överväger jag att stanna hemma imorgon istället för att åka ner och titta på IFK Göteborg mot Djurgården på "Gamla Ullevi". Men jag får se hur jag gör med den saken.


Min personliga fotbollssäsong har gått allt annat än vad jag planerat hittills. Först sträckte jag mig i framsida lår på DM i november. Därefter vila och löpning tills januari och försäsongens första träning, då jag vid ett skott fläkte upp min skada igen.


Jag åkte till en naprapat i Uddevalla som gav mig styrkeövningar och olika tips på hur jag skulle rehaba mitt lår på bästa möjliga sätt. Det satte jag igång med i början av februari och enligt hans planer skulle jag vara tillbaka om 6-8 veckor. Så blev jag sjuk och förkyld i två veckor som sköt upp det hela, men nu är jag äntligen tillbaka på fotbollsplanen, när gräset är här kommer Joel.



Filmningar sitter iaf redan.

Jag har inte vågat skjuta och så än, men lite längre passningar går bra, så förhoppningsvis kan jag träna hundra procent om någon vecka, vilket känns hur bra som helst efter en vår enbart tillägnad på gymmet.


Dagens anslagstavla

[ ] Blogga

[ ] Käka och göra mig i ordning.

[ ] Se Lane-LFF i Uddevalla

[ ] Middag med pappas nära och kära

[ ] Grillning i Lysekil någonstans, Wille skulle styra upp något


På tal om annat...


... snart är det dags att byta bildäck igen, men det har jag ju gjort förr utan problem.



Förra året när sommardäcken skulle på.


... det måste vara någon slags grodsäsong nu! De kryllar av dem på väggarna överallt, jag får köra slalom för att inte köra över de stackarna.


... Fan va gött, igelkött! Skarvens underbara uttryck...


... det är kanon att rökförbudet är borta på krogarna. Kläderna slipper lukta skit när man vaknar dagen efter, men istället för röklukt får man stå ut med svett- och pruttstank på krogen. Ibland undrar jag vilket som är värst...


... The Hives senaste "The Black and White Album" har inte ett dåligt spår!


... nu går jag i land på båten!


... hörde denna låten på radion igår. Så jäkla svängig och go asså.

 


... jag han inte med min favoritbutik MQ när jag var på Torp i veckan, vilken besvikelse!


... det är grus överallt och dammigt. Under påsk måste jag städa bilen både in- och utvändigt. Det finns ingen återvändo.


...  jobbigt med gräs nu som fotbollsspelare.


... nästa onsdag tänkte ett gäng från laget sätta oss på The Old House Inn och följa dramatiken mellan Porto och Manchester U till några öl. Vore kul om så många som möjligt hakade på till Lysekils nya inneställe och tittade till deras nya storbildskärm, inte bara vi från laget. Desto fler, desto roligare och bättre stämning. Sprid detta!!!


... jag fick en lillasyster för ungefär tre veckor sedan, Ebba Lycke. Vi har redan blivit grymt tajta och hon skriker redan efter mig direkt jag ska gå...


... Mitt rum måste ha något slags världsrekord i att smutsa ner sig. Jag städade förra veckan och nu är det lika sketet igen, tur att jag var duktig igår och snyggade upp igen.


... NU vet jag äntligen vem Valdo Kallas är, träffade honom på loppisen. Go gubbe!



Han Kallas för Valdo. Valdo Kallas.

... fick köpt mig en diktafon i veckan, kan vara bra när man intervjuar folk i mer än en minut. Lycke idiotförklarar mig och säger att jag inte kommer att använda den mer än ett par gånger, men vi får se...



Där en Diktafonen med stort D.

... Moneybrother släpper i dagarna nytt album och tomatsås! Wow * 2.


... I morgon, den 11:e är det den stora ULF-dagen, då har jag namnsdag. Som Bladh hade sagt:

- Glöm aldrig det!


Dagens låt: Moneybrother - Born Under A Bad Sign

 

Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses!

Hajhajhaj!


Kolla här ifall Joel har mobilbloggat: http://joelano.blogspot.com/



Kommentarer
Postat av: Ebba

Längtar efter dig käre bror...

Och längtar efter att åka ut tillsammans och snorkla med vårt fartyg, skepp eller båt... :-)

2009-04-10 @ 12:06:13
Postat av: V

Jag gillar verkligen jackan! Man kan inte få reda på vad den heter osv... ?

2009-04-12 @ 22:56:34
Postat av: Joel

Ebba// Jag vill ha sommar NU!



V// Jackan är köpt på Carlings, märket är Vailent och kostar 11 000 delat på tio...

2009-04-13 @ 10:30:52
Postat av: Nisse i Bläsen

Det är bara sekreterare som har diktafon. Joel, en riktig journalist memorerar. Han behöver inga hjälpmedel!

2009-04-14 @ 17:34:50
Postat av: Joel

Om man jobbat på en tidning i nästan 50 år så förstår jag att man kan det där med att memorera.



Dit har jag ett par år kvar och tills dess testar jag lite olika metoder :D

2009-04-15 @ 07:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback