Det är jultomten som pratar

I år pirrar det inte i magen efter julklapparna. Idag är det självaste julafton och jag ska för första gången, på ”riktigt”, vara tomte. Efter Kalle Anka bär det av till Sämstad med skägg och säck. Hoe hoe hoe!



Farsan förra året. Det går i arv.


Det är lite märkligt det här. Att det är just på julafton som man tar sig tid för att skriva, mucho konstigt, men nu är jag här.

 

Som sagt idag, den 24 december 2009, ska jag vara tomte. Min stora premiär kommer att vara hemma hos släkten Slätteskär. Efter Kalle Anka kommer Danneskär och hämtar mig (jag ska fira jul i Brastad med, mamma, pappa, Isabel och farmor) och därefter styr vi släden mot Sämstad. Jag är helt klart nervös inför uppdraget, men vi får se hur det går.

 

På tal om annat…

 

… jag vet redan vad jag ska få i julklapp till 80 procent, men men. Så har jag alltid valt att ha det istället för att bli besviken över att få något man inte vill ha. Så rolig är jag…

 

… jag har ALDRIG sett Karl-Bertil Jonsson eller vad han nu heter. Det ska tydligen vara någon slags tradition kring jul i de svenska stugorna. Jag tänkte faktiskt ta mig tid och titta idag, men när börjar det?

 

… just nu är jag grymt le på vädret förutom att det är kul med snö på julafton. När hände det senast egentligen? Fem år sedan? Oavsett är det grymt störande att skrapa rutorna på bilen i snitt två gånger per dag och gå utan vinterskor. Dessutom är jag förkyld alibaba. 

 

… Liverpool spelar attraktiv och intressant utvecklande fotboll just nu. Fan!!!!!!!!!!

 

… om jag ska gnälla vidare så är det över min iPhone. Inte alls nöjd hittills. Krånglig, klumpig och omständlig. Jag hoppas jag får en annan i julklapp ;) Men men, det gäller väl att ha tålamod som i vanlig ordning.

 

… har helt missat julkalendern i år. Sad.

 

… håller för tillfället på att planera ”årets lista”, min summering över 2009 som kommer att presenteras här på ”la blogga”.



Min favorit under Kalle Anka.  


Måste bara ta upp en sista grej innan jag lunkar ner till mamma för julfrukost.

 

I måndags ringde CC ihop ett gäng gubbar för lite pingis, bastu, öl och tjôt i klubbhuset. Det kan vara det härligaste som finns, så jäkla enkelt, men så förbaskat kul. Det är tveksamt om jag kommer sakna själva fotbollen den dagen jag slutar, men tugget, snacket, ironin, historierna i omklädningsrummet kommer jag längta efter.

 

Timmen innan vår lilla samling i klubbhuset var jag på Kraftsport och körde ett pass, så fick jag sagt det också, och där blir det inte alls samma stämning. I omklädningsrummet och i lokalen är det inte alls samma känsla som man har när man spelar i ett lag.

 

Alla som följer mina rader vill Jag önska en God Jul och ett Gott Nytt År!

Vem vet, vi kanske ses senare idag, jag kanske inte bara tar släden till Sämstad…

Kommentarer
Postat av: Nisse i Bläsen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback