En godnattsaga för vuxna

Idag får detta bli min avkoppling innan jag somnar och drömmer och tänker på Skarven, Thörnblom, KD, Hartvig, Källén, Hasse, Gunilla, Matte, Fylking, Kaj och alla andra som jag vet läser mina dagliga rader.

 

Men först ska jag berätta en liten saga, vilket passar bra precis före jag ska lägga mig. Den handlar om min dag, måndagen den 14 december.

 

Det var en gång…

 

En liten ordentlig pojke vid namn Joel. Han la sig tidigt dagen innan för att vara pigg och fräsch till veckans första utmaningar. Han arbetade mellan 8-17, körde ett tungt benpass på gymmet, storhandlade på ICA för 366 kronor.

 

När han kom hem till sin tvåa på Valbogatan i Lysekil packade han upp alla varor, lagade mat för kvällen och till tre middagar, diskade för ett helt kompani, hängde in sina 17 plagg med kläder som låg utspridda över hela lägenheten, han satte in pengar på Henrik Källéns konto, fixade så att pappa anmälde sig till Sverigelotteriet, rakade sig, tog reda på vad mamma ville ha i julklapp och slutligen borstade han tänderna.

 

Snipp snapp slut så var både Joel och denna historia helt slut.

 

Det väl inte Astrid Lindgren-klass, det kanske var ett eller två kommatecken för mycket för att nå upp till hennes grader. Annars tycker jag att min berättelse var rätt bra.

 

Så rörande att jag själv somnade mellan raderna…




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback