Missförstånd, Festivalsug och roliga mästerskap runt hörnet

Hello boys and girls. Vi har lite ledighet att rapportera om. Bland annat har jag besökt IKEA för första gången i mitt liv.

Jag skulle uppskatta att 96 procent av alla svenskar någon gång besökt landets kära varuhus ”IKEA”. I söndags åkte jag till Göteborg med min vapendragare Hartvig, två vilsna singlar med egna hem som behövs utrustas med diverse saker. För min egen del blev det lite glas, ljus, ramar och lite krimskrams.



On my way to IKEA.


Jag har alltid trott att IKEA står för Ingvar Kamprad EmmabodA, men när jag kollade upp det nu så hade jag fel på det två sista bokstäverna. De betyder nämligen Elmtaryd och Agunnaryd. Man kan inte alltid har rätt…

 

Vad har hänt annars under julledigheten? Jo jag var tomte hemma hos släkten Slätteskär, efter att nervös-knutarna släppt var det riktigt skoj och groggen jag fick var stark, men god. Min farsa har varit tomte i några år och han gav mig sin son ett bra tips inför sitt första stora uppdrag:

– Säg till tjejerna att innan de får någon julklapp så måste de ge tomten en stor kram.

 

Som vanligt gjorde jag som min far säger till mig och så fick jag ett handfull varma och goda kramar. Inte dumt. Om jag inte minns fel så tog Danneskär ett gäng bilder och spelade in någon video från ”showen i Sämstad”, kanske kan bli lite bra bloggmaterial längre fram.

 

Själv har jag som vanligt varit snäll under året och inkasserade lite parfym, cash, spelet ”På spåret”, en bilstereo och lite annat.

 

Har precis kikat in Sveriges Småkronor, vinst efter många om och men mot Österrike med 6-3. Blir det tredje gången gillt för våra unga hockeylirare?

 

På tal om annat…

 

… jag kan förstå att fruntimmer gillar IKEA, finns ju hur mycket som helst.

 

… det tog mig en timme att köra mellan Lysekil och Kungshamn i lördags. Otäckt halt.

 

… för alla som älskar Premier League: http://blogg.expressen.se/premierleague/

 

… den bästa bloggen hittills om engelsk fotboll. Kul att läsa när Bank och Nivas blogg har tagit semester.

 

… jobbar måndag till onsdag denna veckan.

 

…är alla i England lediga även på måndag, eller varför i hela friden startar Spurs - West Ham 13.45?

 

…utomhusmatch mellan Frölunda och Färjestad på måndag inför drygt 30 000 på Ullevi. Mäktigt är ordet.

 

… är bara grymt sugen på festival. Just nu känner jag för Peace & Love 2010.

 

… fan, fick inte sett Karl-Bertil Jonsson denna julen heller, sorry mates.

 

… tråkigt inhopp av Cesc Fabregas.

 

… den 19 januari drar handbolls EM igång i Österrike. Älskar att se landslaget lira i mästerskap.

 

… och den 18 februari börjar OS i ishockey. Med andra ord är det mycket smaskigt att se fram emot.

 


Dagens låt:
The Tough Alliance – Koka-Kola Veins






// Joel

Kommentarer
Postat av: Oscar

Jag kan upplysa dig om saken - idag är substitute bank holiday i UK eftersom Boxing Day var en lördag.

2009-12-28 @ 12:15:36
Postat av: Joel

Misstänkte att herr Douglas kunde svara på min lilla fråga. Jag tackar så mycket för svaret. Trevlig fortsättning mate...

2009-12-28 @ 15:11:42
Postat av: Oscar

Detsamma!

2009-12-29 @ 09:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback