Önskelista, högläsning och koffeintabletter

November rain är över. Vi trampar in december och bakom oss ser vi våra fotspår i snön. Det är kallt, många tycker det är en tråkig tid. Då får man ta sig i kragen och hitta på roliga saker och ting.

 

Personligen försöker jag umgås med kompisar, köpa iPhones, träna på gymmet, checka in lokal-hockey, fika och bara va. Sedan så är det alltid kul att ha grejer att se fram emot, jag tänker faktiskt inte på varken julafton eller nyår, för tillfället riktar jag mina tankar åt ett tv-program som börjar imorgon fredag.

 

19.00 har Rule Britannia premiär. Jonas Dahlqvist 45 minuter långa program som bara handlar om engelsk fotboll. De första gästerna är min före detta favoritspelare i Ljungskile Kenny ”fucking” Pavey och den genitaliske Erik Niva från Sportbladet, fotbollsoraklet från Malmberget i norr.


Här har ni programmets sjukt roliga trailer.




19.00 – 19.45 Rule Britannia

20.00 - 21.30 Idol

21.30 – 22.00 Cirkus Möller

 

What a tv-night.

 

Klockan är just nu, exakt 00.06 och jag funderade för några minuter sedan varför jag var så pigg. Kom på att jag innan dagens träningspass fick två koffeintabletter av Fredrik. Det är både på gott och ont.

 

Har sedan ett par månader sedan övertygat herr Löcke på jobbet att vi ska lyssna på P3 istället för P4 under dagarna. Därför vet jag för tillfället vilka låtar som är heta och right now är det många bra låtar som rullar, det går ju i perioder det där. 

 

Detta är nya och äldre låtar som håller riktigt hög kvalité.



Det var säkert tio år sedan som jag skrev någon önskelista, men inför julen 2009 är den tillbaka.

CD-spelare till bilen

Parfym

Att få min blogg utskriven

Tavlor till mitt vardagsrum


 

På tal om annat…

… har över hälften av mina telefonkontakter försvunnit när jag bytt mobil. Galet tröttsamt.


… imorgon fredag lottas VM till Sydafrika. I veckan fick jag reda på att det är typ kallt i Sydafrika när turneringen kommer att avgöras. Kan detta stämma? Klockan är för mycket för att kolla upp saken. Det är sånt man har sina läsare till ;)


… för tillfället är det nästan så att min iPhone bara är just…jobbig. Jag fattar långt ifrån alla funktioner och det nya tangentbordet tar tid att lära sig. Men man ska väl lära sig de lyxproblemen också.

 

… jag fyller år om precis 50 dagar.

 

Slutligen. Idag har Åse Olsson, Bokia-Hasse och jag valt ut vinnaren i en skrivartävling som pågått i LP under drygt ett halvår. Segraren kommer att avslöjas nästa onsdag, den 9 december, på en avslutningsfest i Lysekils stadspark. Min uppgift som representant från Lysekilsposten?

 

Att högt och tydligt läsa upp den vinnande berättelsen inför massvis av folk. Jag som verkligen hatar högläsning och är känd för mitt sluddrande. Men vad gör man inte för kommunen som håller i kvällen.

 

Nu har koffeintabletterna slutat att verka. Mina ögonlock är tunga som bly. Tankarna är slut.

Tack för idag.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Världens vackraste arena har han bakom sig Jonas Dahlqvist!

MOT

2009-12-04 @ 15:56:16
Postat av: Hasse

Stämmer att det är kallt i Sydafrika under VM. Landet ligger på södra halvklotet, och inte heller speciellt nära ekvatorn, vilket betyder att det är motsvarande vinter.

Min far har en teori om att detta borde gynna det engelska något, och varför inte? Känns som om engelsmännen kanske kan komma till semi eller final.

2009-12-04 @ 15:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback