För en gångs skull...

...ligger snön kvar ett tag. Det är kallt som på vintrarna när man var liten och det sätter sina spår när man inte har på så varma goa kläder. Jag har nämligen blivit förkyld och det stör mej något fruktansvärt.



Så här såg det ut på min intstrumentpanel för ett par dagar sedan.  Brrrrr.


Sitter här hemma och skriver mina rader i takt, samtidigt som jag gungar till den underbara musiken som jag lyssnar på. Det är svårt, men det är också "Dagens låt" som är trudelutten som jag försöker skriva i takt till. En härlig historia som jag avslöjar på slutet.



Här är hon! Sicken cliffhanger...


Japp då var första veckan på LP över. Rent ut sagt trivs jag så jävla bra, verkligen ett roligt arbete där tiden går hur fort som helst.


Ikväll har jag sett Vikings säsong ta slut, surt som bävern och tråkigt för hockeyn i stan som verkligen var på uppgång. Jag som trodde detta var Vikings säsong och jag som ville följa laget vidare i playoff. Men man kan inte få allt här i livet...


I onsdags var faktiskt jag, Fylking och Hula nere i Göteborg och såg Viking i första matchen mot Mölndal som de förlorade med 5-4. På vägen dit stannade skulle gubbarna till varje pris (mot min vilja) in på McDonalds. Fick testat en "El Nacho" och måste erkänna att den var riktigt jäkla god. Var längesedan jag tyckte något var så gott på McDonalds.



El Nacho.


Jobbade över ett par timmar ikväll. Innan hockeyn var jag tvungen att gå ner på Taxi och käka en Köttbullemeny. Maten var tydligen så fet att när jag gick tillbaka mot bilen sprack mina byxor rejält. Inget litet hål, utan ett tio centimeters stort i skrevtrakten. Blev att ringa pappa Lycke, så jag fick lånat hans gamla Slättabyxor och långkalsonger. Snäll kille den där Christan.


Till råga på allt missade jag På Spåret finalen ikväll, säg nu inte hur den slutade!. Får väl se den imorgon då jag absolut inte har något planerat. Ska bli kul och se hur min lördag slutar, hittills har den inget manus.



På tal om annat...


... man kan nog vara precis hur nere som helst, men ändå bli glad av denna låten.




... är jag sugen på att tillsammans med farsan gå på Johnny Cash uppträdandet i Folkan nästa torsdag.

Ett litet smakprov från the man in black, Johnny Cash.



... spelar Liverpool match på söndag hemma mot Manchester City. Till veckan är det CL åttondel mot formstarka Real Madrid.



Dagens låt: KT Tunstall - I Want You Back



Dagens fråga: Jag och syrran har haft tuffa diskussioner angående vilken version av låten I Want You Back med KT Tunstall som är bäst.

Isabel tycker denna versionen

Joel tycker givetvis denna versionen

Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses!

Hajhajhaj!


Kolla här ifall Joel  har mobilbloggat: http://joelano.blogspot.com/



Kommentarer
Postat av: Hasse Brasse Slaskis

Tycker nog att båda versionerna ligger i lä jämfört med Jackson 5.

2009-02-21 @ 11:57:17
Postat av: Räkan

Jag håller med dig Degen om den bästa versionen, riktigt bra!



Du måste läsa denna krönika, fantastiskt bra.

2009-02-21 @ 14:21:33
Postat av: Räk

Postat av: Joel

Rörande läsning Räkan, ni har det verkligen inte lätt där nere.



Avgå Bates och heja KT Tunstall!

2009-02-21 @ 19:04:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback