Nya jobbet, akupunktur och Hawaii

Första dagarna på Swea Energi har varit riktigt spännande trots att nästan allt fortfarande är grekiska. OTC, leveranskonto, Diesel B5 med raps, villakunder och förfalladatum, det är mycket som ska pluggas in, men min handledare "Skarven" eller "Sparven" som kan kallas på jobbet, tror jag kan göra det möjliga möjligt och lära mej allt.


Tror jag nämnt detta någon gång tidigare, men jag har haft otrolig tur med mina handledare på alla mina jobb. Först hade jag pappa på Bro kyrkogård, därefter Lycke på LP, Andreas "Disco" Andersson på H-fönster och nu "Sparven". Rätt sjukt och grymt kul. 


Imorgon är det tänkt att jag ska svara i telefon när kunder ringer och ska beställa. Det är redan lite nervös, men jag hoppas det ska gå bra.


Dessutom ska jag vara ledig imorgon på morgonen för jag ska till Uddevalla för att träffa en kille som ska kolla på min sträckning i låret. Hoppas han kan lösa mitt tröttsamma problem.


En som redan försökt är sjukgymnasten Helena som de senaste gångerna givit mej akupunktur och då såg det ut så här...



Lite äckligt faktiskt med nålar i mitt lår.



Veckans lista:




1. Skrivare
Äntligen har vi fått en skrivare hemma som fungerar, en bra sådan också. Jag funderar på att skriva ut varenda ord och bild från bloggen och sätta in i en pärm och spara. Det kan vara kul om några år och titta tillbaka och läsa vad man hade för tankar när man var ung och dum.


2. Facebook

Jag har börjat tycka det är kul med Facebook. Allt blev skoj när man ändrade språk från engelska till svenska och man förstod alla funktioner.


3. Hawaiifest
Nästa lördag har festkommittén ordnat Hawaiifest och jag är så jäkla pepp asså. Skjortan, kjolen och Kulas Burger King huvudbonad är redan fixat. Snart ska det dansas Hula Hula.


I Helgen var jag på kalasfest i Hallinden för Alikan & Kajsa. Det var fullt hus och riktigt skoj. Framförallt var det kul att lära känna lite nya förmågor, inte de gamla vanliga, utan folk som man liksom vet vilka de är, men aldrig pratar med.


Vid något över 23.00 åkte vi ut till Lysekil och då var det jag som stod för allsången i bussen. Bra drag.



Dom insatta säger att jag ser nöjd ut...
Ja är väl svaret, eftersom detta var det enda kortet som jag fastnade på under hela festen.


Alikan & Kajsa, 1000 tack för en lyckad fest och det är alltid kul när folk engagerar sig för andra. Bra jobbat och ett stort grattis till den meningslösa åldern 19 år!



Födelsedagsbarnen Kajsa & Alikan.


Dagen efter låg jag i soffan hela dagen och myste med stor tennis och ännu större fotboll. Klockan 10.00 till eftermiddagen såg jag kungamötet mellan Nadal och Federer som tillslut Nadal vann efter fem tuffa set i Melbourne. Jag älskar Federer och hatar Nadal.


Klockan 17.00 var det dags för kanske mitt personliga hatmöte nummer ett. Liverpool - Chelsea. Innan Lampards utvisning som inte var ett rött kort, tyckte jag Liverpool ledde på poäng och i den 88:onde minuten hittade kungen Torres nätet på nick. Att han sedan fixade 2-0 och spikade slutresultatet var bara en formalitet, innan han byttes ut och hyllades av ett kokande Anfield.


Nu får United passa sej, snart lägger vi oss i omkörningsfilen och tutar om!



På tal om annat...


... när jag sommarjobbade på LP för två år sedan drack alltid jag och Hasse något som heter "Wiener Melange" från kaffeautomaten. Sedan dess har jag inte druckit den. Men igår på nya jobbet så visade det sej att Swea Energi hade en likadan aoutomat, så nu får jag njuta av underbara Wiener Melange igen.


... Rasmus Elm uttagen i landslaget. För fem år sedan spelade vi mot varandra, snacka om att vi gått skilda vägar.


... jag är så himla glad för att Rafa svalde stoltheten och insåg att Keane inte var en man för LFC. Snacka om flopp! Att vi sedan bara gick back 40-50 mille på honom är jag riktigt nöjd med, trodde aldrig vi skulle få så mycket tillbaka. Det enda som grämer mej är att vi inte köpte in någon ersättare istället för Keane, det kan svida rejält fram i vår...


... förra veckan tog jag resmålet Brisbane i "På Spåret" på åtta poäng. De andra klarade först på sex poäng. Jag är nöjd.


... på fredag är det derby i Gullmarsborg mellan Viking och Uddevalla. Skulle ha varit grymt skoj med en publikfest igen. Förra gången kändes det nästan som i gamla dagar.


Dagens låt: Laleh - Simon Says



Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses!

Hajhajhaj!


Kolla här ifall Joel  har mobilbloggat: http://joelano.blogspot.com/



Kommentarer
Postat av: Nisse i Bläsen

Jag tog också Brisbane (på tio poäng). Tog förresten Helsingborg på tio också!

Akta Dig för Wiener Melange. Ahlbin drack den också och han gick upp tre kilo på en vecka enligt egen uppgift!

Lycke som handledare. Det var nog bra. Tur att det var i journalistik och inte i fotboll!

2009-02-04 @ 08:14:41
Postat av: Oscar

Well, förhoppningsvis är det faktum att Keane kommit hem (du ser jag ändrar mig redan, haha) bra för oss alla. Däremot är det väl inte klart hur mycket LFC förlorar på affären. Om Tottenham åker ut kommer summan som LFC förlorar gå över 100 mkr tex. Om jag fattat saker rätt. Men går Spurs skitbra under våren så kan summan vara nere på 40 nånstans. Tror jag iaf.

2009-02-04 @ 11:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback