Nytt jobb igen!

Detta är sjukt. Det finns inte. Igår, fredag sa jag upp mig på Swea Energi, efter en vecka! Anledningen är enkel som en streckgubbe. Jag har fått jobb på Lysekilsposten som sträcker sej till den första september.


Det är finanskris världen över och otroligt många går arbetslösa. Det scenariot såg ut att också hända mej. Men förra veckan ringde Skarven och frågade om jag inte ville börja på Swea Energi. Och jajjemän där har jag nu varit en vecka som innesäljare.



Sparven tar det som vanligt piano, så också på jobbet.

I onsdags ringde en annan gammal räv vid namn Christian Lycke och undrade om jag var intresserad av en anställning på LP fram till den första september. Först trodde jag han skämta, men sedan så förstod jag att han var seriös för en gångs skull.


LP är lite av ett drömjobb på hemmaplan i Lysekil, jag gillar ju det där med att skriva, redigera och snacka med folk. Annars skulle jag inte sitta här och blogga varje vecka.


Jag tackade självklart ja till jobbet eftersom det är en längre anställning (hade "bara" timanställning till sista maj på Swea) och för att det är ett förbannat roligt arbete. Nästa vecka ska jag jobba på Swea, men därefter är det LP som gäller. 



Medan en annan för slita med den snygga gamla kepsen från Hydro.

Sannolikheten i dessa tider att två kompisar ringer efter mej och frågar om jag vill ha jobb måste vara lika med noll. Hur som helst ska detta bli riktigt skoj och jag måste tacka Janne, min chef på Swea, för att han inte satte några käppar i hjulet för mej att börja på Lysekilsposten den 16 februari.


Igår var jag med H-fönstret (vilken jobbhora jag är) på afterwork på Midgård. Hade aldrig varit där innan, men jäklar så mysigt det var. Man fick en riktigt go engelsk pubkänsla. Dit måste jag fler gånger.


Efter några järn och gött tjöt så begav vi oss fönsterbyggare upp mot Gullmarsborg för Viking mot Uddevalla. Denna gång blev det inget snabbt mål för Lysekilarna, men däremot tog de ledningen. Men sedan var det slut på det roliga och derbyt slutade 6-3 till Uddevalla.



Hockey i Gullmarsborg.

Därefter fortsatte kvällen hemma hos Pinken med Fifa09 och en massa folk. Vid elvatiden blev Wille och jag trötta och tog en taxi hem till honom. Efter en go fiskgratäng somnade jag som så många gånger förr i soffan.


Idag startade dagen med teori, mat och diverse möten i klubbhuset med laget. Det hela avslutades med...


Under hela försäsongen har Skarven och Erlandsson snackat och psykat mej och Wille. Vad allt handlar om är en dubbelmatch i pingis. Idag fick dom kaxiga gamlingarna smaka på det sura äpplet.

Här kommer vi in vid ställningen 9-9 i första av fem set...


Kan avslöja att hatmötet slutade 3-1 till Wille & Joel och förnedringen var ett faktum!



Efter den sköna vinsten drog jag och min segerkompanjon till Västkiosken för lite tippning. Så här blev lapparna...



Lången lever!


Men Bomben sprack.



Första gången jag tippar Stryktips på över ett halvår.


Ikväll blir det Melodifestivalen hos Alikan tillsammans med ett gäng. Blir lugna puckar dock, för imorn är vi några som ska stå upp tidigt och träna i Gullmarsborg.


På tal om annat...


... Liverpools offensiv i den SÅ viktiga matchen mot Pompey ikväll är pinsam med Ngog och Babel.


... hittade detta gamla klippet från förrförra nyår där jag sjunger min lilla favoritsång.

Synd att det är så mörkt bara, men då får man njuta av den fina sången istället...


... ser nu att min Bomben rök, men att Lången fortfarande lever.


... har jag mobilbloggat  en del det senaste.


... grattis Kula som idag 7/2 fyller år!


Dagens låt: Broder Daniel - Burn Heart Burn


 



Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses!

Hajhajhaj!


Kolla här ifall Joel  har mobilbloggat:
http://joelano.blogspot.com/



Kommentarer
Postat av: kula!

Tackar för sms:et. sitter och tar ett par drinkar. Vem bryr sig om stryktips-SM(sist i lysekil efter rond 1,troligtvis även efter rond nr2).

Hur går det med lyckes vad,hörde att det var en sträckning=)????.(hur gick det till)

Love you

Kula

2009-02-07 @ 21:53:39
Postat av: Joel

Att han lyckas sträcka sig i någon av hans starka vader är för mej en gåta.



Det är nog bara han själv som kan svara på det...

2009-02-08 @ 00:15:53
Postat av: Alexandra

Bara ääälskar när du tar ton! lät ju precis som de gjorde i bussen ut förra lördagen .. och då hade vi de fRuktansvärt tRevligt :)

2009-02-08 @ 00:38:56
Postat av: Hasse Brasse Slaskis

Det BLIR alltså LP?! Vilken grej!

2009-02-08 @ 15:13:09
Postat av: Joel

Japp, det känns hur skönt som helst. Jobbigt att jag troligen måste sitta i rummet med Vit-Lycke...

2009-02-08 @ 16:52:12
Postat av: Fredde

Gött Joel! Det är ju jag som filmat :) Vart fick du tag på denna videon? :P



Blir det du som tar tag i sportavdelningen nu på LP då? Kan behövas ett uppryck ;)



Ha de

Postat av: Joel

Tjenare Big Fred. Jag hittade den av en slump långt inne någonstans i min mobil. Vad det blir för sysslor på LP kommer bli väldigt varierande, men en och annan text om sport kommer det säkert att bli :D



Ps. Bra filmat :)



Alexandra// Tack själv, det vaR veRkligen Roligt :D

2009-02-10 @ 23:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback