Onsdag, fjärde februari

Måste egentligen lägga mej nu, men det blev sent efter en tung LFC förlust mot Everton i omspelet i Fa-cupen. En spelare född 1990 i Everton hittade målet med tre minuter kvar av förlängningen, jävligt tungt! Nye Rooney?


Idag på morgonen var jag hos en naprapat i Uddevalla vid namn Jesper. Han gjorde en värmebehandling på mitt lår och konstaterade att jag sträckt främre lårmuskeln. Fick rehabövningar och annat. Han spådde att jag skulle vara tillbaka mellan 6-8 veckor, också jävligt tungt!


Vid halv elva var jag tillbaka på jobbet och idag svarade jag i telefon i ungefär halva dagen. Det var första gången och det är mycket mycket mycket kvar att lära.



På min arbetsplats. Foto: Jernberg

I månadsskiftet februari-mars ska mitt företag Swea Energi flytta från Lyse till nya lokaler omkring Sjökanten, tror det är gamla Socialnämndens eller vad de nu heter. Hur som helst kommer det att bli mycket fräschare, större och bättre för oss i den nya byggnaden.  


Direkt efter jobbet tog jag Accenten ut till Lysekil för fika på Café Kungsgatan med Hula, Fylking, Bengan, Räkan och Matte. Medan allt tjöt käkade jag en husets pastasallad minus lök (det är viktigt) och den smakade hur gött som helst.



Två gubbar av totalt sex, Fylking och Matte.


När maten smällt sig i magen åkte de flesta av oss upp till Gullmarsborg för ett litet gympass och jag körde några av de nya övningar jag fått av naprapat Jesper från morgonen. Efter dusch och bastu slängde jag hem Räkan och sedan var det raka spåret hem till Bråste för Everton-Liverpool i Fa-cupen. Resultatet skrev jag i ingressen, så nu tjötar vi inte mer om det. Eller just det, Gerrard linkade ut efter en kvart med en befarad sträckning.


Det är jag och Gerrard, sträckta stjärnor, som betyder så mycket för sina lag...


När jag satt och tittade på matchen ikväll tillsammans med farsan kom vi båda att tänka på en klassisk målvaktstabbe. And here it is!




Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses!

Hajhajhaj!


Kolla här ifall Joel  har mobilbloggat: http://joelano.blogspot.com/


Go natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback