Succé på Systemet

I fredags var jag på systemet och hade en del beställningar från folk. Inga burkar, bara flaskor. Famous Grouse, Likör 43, Vodka, Bacardi Razz, Kir och ett gäng med öl var vad jag hade i min korg. Jag känner fröken i kassan och hon startade ett fint lite samtal.




- Tjena Joel, hur e läget?

- Jo det är fint, jag oroar mej bara för om jag ska få med mej alla flaskor till bilen.


Jag betalade och ställde mej för att plocka ner flaskorna i påsarna.


- Joel du har mycket dricka i kassarna, känn innan lite lätt så att dom inte går sönder.

- Jajjemän det ska jag göra, och gjorde vad hon sa.

- Har det hänt någon gång att folk tappat flaskorna i backen?, undrade jag.


Jag han inte ställa hela den sista frågan innan exakt samma sak hände för mej. Crash, boom, bang så låg glasbitar av två Staropramen och en Likör 43 på Systembolagets golv. Joel i ett nötskal och pinsamt värre är ordet eftersom det var en hel del personer i butiken.


Som tur var behövde inte köpa någon ny dricka, utan det fick jag gratis eftersom det hände inom affären.


Man lär sej något varje dag och nästa gång jag går på systemet ska jag köpa dubbla påsar!


Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses!

Hajhajhaj!


Kolla här ifall Joel  har mobilbloggat:
http://joelano.blogspot.com/



Kommentarer
Postat av: Hasse

Jag har t.o.m. hört att man kan få tillbaka flaskorna om man har kvar kvittot och råkar krasha dem utanför. Om behållaren är obruten, eller ngt.

2009-02-01 @ 16:22:19
Postat av: Nisse i Bläsen

Jag tycker ändå inte att Du är tappad bakom en vagn!

2009-02-02 @ 09:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback