Nytt jobb!

Saker och ting i mitt liv brukar gå antingen förbannat fort eller snigelsakta. I detta fall gick det otroligt snabbt. Det är nämligen så att från och med måndag så jobbar inte längre på H-fönster utan som innesäljare på Swea Energi i Lyse.


I torsdags ringde vår LFF målvakt Skarven mej och hörde om jag var sugen på ett nytt jobb för han visste att jag snart skulle få gå hem från H-fönster. Det var snabba puckar och de skulle behöva en ny gubbe redan på måndag nästa vecka. Skarven och Andreas Jernberg hade rekommenderat mej till deras chef och vips så skulle jag på arbetsintervju dagen efter.



Skarven på jobbet, alltid lika snygg.

Snacket med chefen gick hur bra som helst och jag fick jobbet. På fredagseftermiddagen var jag med Skarven på Swea Energi och fick se och lära. Det är otroligt mycket jag måste sätta mej in i, men jag hoppas det ska gå bra.


Vad är då Swea Energi undrar du? Jo i stort och som jag förstått det hittills är Swea Energi ett aktiebolag som övertagit gamla Statoil och Hydros leveranser av eldningsolja och diesel.



Min arbetsplats framöver.

Mitt uppdrag är att sälja olja diesel till alla möjliga kunder som ringer till oss. Tjöta vet jag att jag kan och prata i telefon gör jag en hel del. Jag hoppas detta kan bli min grej, jag ska iaf ge det en stor fet chans.


Tusen tack Skarven och Jernberg som rekommenderade mej och nu ska det säljas diesel och olja!


Innan det är dags för mitt nya arbete så är det helg och då händer det grejer. Idag har jag tränat, snart ska jag skriva hockey mellan Viking - Trollhättan för LP. Därefter blir det snabbt hem för ombyte och dusch innan jag ska på världens fest hos Alikan för henne och Kajsa som fyller år. Pratade med syrran igår, hon sa att det är minst 39 stycken som tackat ja, kan bli magiskt bra drag.


På tal om annat...


... stackars Percy och Malmö.


... hyfsat viktig match för Liverpool mot Chelsea imorn på Anfield.


... i torsdags fick jag akupunktur för min sträckning i låret. Ska få samma behandling på måndag igen.


... jag är tidsoptimist. Nu kan jag inte skriva längre om jag ska hinna i tid till Gullmarsborg för att se Viking.



Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses!

Hajhajhaj!


Kolla här ifall Joel  har mobilbloggat: http://joelano.blogspot.com/



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback