Manchester City har ett par forwards...

Manchester City kan värva vilka spelare de vill, bara spelarna själva vill komma till klubben. En dag funderade jag över hur många forwards de har i nu när de den senaste tiden värvat Adebayor, Santa Cruz och Tevez. Svaret blev nio strikers!


Visst kommer säkert minst ett par att säljas, men ändå. Citys mittfält ser helt okej ut, men ska de blanda sig i topp fyra måste de köpa backar för där ser det allt annat än bra ut.


Jag seglade in på klubbens officiella hemsida och det är därifrån som jag baserar mina uppgifter.


·    Goalkeepers

·  Shay Given (IRL)

·  Joe Hart (ENG)

·  Kasper Schmeichel (DEN)

·  Stuart Taylor (England)

·    Defenders

·  Wayne Bridge (ENG)

·  Richard Dunne (IRL)

·  Javier Garrido (ESP)

·  Micah Richards (ENG)

·  Nedum Onuoha (ENG)

·  Pablo Zabaleta (ARG)

·  Shaleum Logan (ENG)

·  Tal Ben-Haim (ISR)

·    Midfielders

·  Gareth Barry (ENG)

·  Nigel de Jong (NED)

·  Elano  (BRA)

·  Kelvin Etuhu (NGR)

·  Martin Petrov (BUL)

·  Michael Johnson (ENG)

·  Shaun Wright-Phillips (ENG)

·  Stephen Ireland (IRL)

·  Vincent Kompany (BEL)

·  Vladimir Weiss (SVK)

·    Strikers

·  Emmanuel Adebayor (TOG)

·  Craig Bellamy (WAL)

·  Benjani Mwaruwari (ZIM)

·  Carlos Tevez (ARG)

·  Ched Evans (WAL)

·  Felipe Caicedo (ECU)

·  Jô  (BRA)

·  Robinho  (BRA)

·  Roque Santa Cruz (PRY)

·  Valeri Bojinov (BUL)


Kommentarer
Postat av: Oscar

Håller med dig i stort, laget behöver bli bättre balanserat. Dessutom är många av värvningarna rent onödiga och kommer behöva bytas ut om laget ska spela CL. Men allt annat än bra i backlinjen? Nja, enligt mig. Brist, ja. Men det finns också tillgångar. För att göra det enkelt för mig: har man en naturkraft som Micah Richards har man i alla fall något som är bra. Och som kan bli ännu bättre.

2009-07-22 @ 17:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback