Äntligen fått bredband

Detta känns skumt - att sitta framför en dator och blogga. Det var ett jäkla tag sedan och det har hänt en hel del sedan dess. Anledningen är den att jag flyttat till lägenhet och inte orkat ta tag i att skaffa bredband, men nu är jag tillbaka, och det med besked!


Ni som följt min mobilblogg vet att jag var i Malmö förra helgen och såg på min familjs hjältar, Eagles. Av de 16 000 som tagit sig till anrika Malmö stadion var det inte många som var yngre än mig. Överallt såg man gubbar och deras kärringar, men vad gjorde det, jag och syrran var de som kunde texterna bäst ändå, helt seriöst.


De första sju låtarna var helt suveräna, men mittakten blandades med dåliga låtar och för mycket gitarrsolon. På slutade svarade Eagles med att köra ett antal ess och i betyg får de tre stjärnor av fem. Oavsett så var det grymt kul att få sett dem live eftersom detta med all säkerhet var deras sista spelning i Sverige innan de kastar in gitarrerna i TV:n, eller hur säger man i musikbranschen?


Konserten var på fredagen, lördagen ägnades åt shopping, FA-cup finalen på O´Learys och en kväll i Köpenhamn.







Some videos...


 





Vad har jag gjort idag då? Jo snabbt och enkelt förklarat så har jag jobbat från 07.00-17.00, sedan Systemet snabbt innan träningen och efter den bar det iväg till Luna för en magiskt smaskig baguette innehållande räkor, ägg och aioli. Var inte sista gången jag åt den...



Goa gubbars gäng. Det är aldrig fel med en fika på Luna efter träningen.


Detta blev kvällens inköp.


Annars så funkar livet i min lägenhet fint. Har bott här en dryg månad nu och saknar egentligen bara soffan som kommer vid midsommar och ett köksbord. Sedan är det en del som ska målas och lite andra småsaker, men nu börjar det likna en lägenhet iaf.


Igår så var jag hos frissan för första gången på drygt ett år. Den senaste tiden har jag valt att raka mig, men de senaste månaderna har jag kört med lite längre hår. En sak jag alltid känner efter att någon har klippt mig är att jag blir fulare än vanligt. Det tar kanske ett par veckor innan jag känner mig bekväm igen.


Ett litet bildsvep från den senaste tiden...


Vi tog tåg över Öresund och åkte därefter taxi till ett mysigt ställe i Köpenhamn som kallas för Nyhammar.


Vid 16.00 käkade vi mat och såg på FA-cup finalen mellan Chelski och Everton.


Dansk pölse hade jag inte käkat sedan jag gick på lågstadiet. Smakade precis som vanlig kokt korv.


Haha, en kväll på Old House för ett par veckor sedan. Erland knasade sig i vanlig ordning.


För tre helger sedan var det myskväll hos Alikan. Vi tog verkligen seriöst på temat.


För två helger sedan var jag i Kungshamn och festade med Hartvig och Stjerndahl. I Kungshamn har de inget gatukök som serverar natta-mat, så det fick vi lösa hemma själva efter krogen. Det blev korv med bröd. I Lysekil har vi två ställen vi kan gå till efter en utgång. Vi är bortskämda.


Den senaste tiden har det blivit en hel del pingis i klubbhuset.


Detta är nästan för en månad sedan. En sjukt rolig spontanresa till Götet med Christian, Wickins, Pajen, Danneskär och Wille. Grymt lyckat.

Skälet till att jag kan sitta här strax innan midnatt och blogga är tack vare min älskade vän Filip Bergman som alltid ställer upp när jag behöver hjälp med det tekniska. Tusen tack din gamle Leksing.


Lördagen blir fullproppad. Efter att jag förhoppningsvis har sovit ut så åker jag till Smögen för att träffa en som ska vara med i min intervjuserie "Äntligen helg". När jag ändå är på ön gör jag två flugor på smällen och passar på att skriva Smögen - Ed.


Snabbt som attan åker jag till Lysekil för att se på balen innan det blir Sverige-Danmark hos en viss Fylking som på nationaldagen fyller 21 år. Där är det tänkt att det ska bli lite förfest innan det bär iväg ut i vimlet.


En annan som passat på att fylla år medan jag inte haft bredband är faktiskt sidan som du just nu är inne på. http://www.lysekilsff.blogg.se/, med andra ord min lilla blogg som fyllt hela trrrrre år, haha. Internskämt. Hipp Hopp Hurra säger jag till mig själv.


På tal om annat...


... imorgon är det tänkt att jag ska beställa biljetter till Moneybrother på Slussen.


... jag har börjat komma en bra bit på vägen i Stieg Larssons andra bok i Millenniumserien. Galet bra.


... här nedan kan ni se Brastads nya stjärnskott. Lars "Lisa" Wilhelmsson dansa loss.


... måste snart bränna en Mp3-skiva med en massa band som kommer till Hultsfred. Dags att plugga texter.


... något som det också är dags för nu är att sova. Måste ladda inför den viktiga matchen mot Grebbestad i morgon.



Dagens låt: Robert Palmer - Bad Case Of Loving You


Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses!

Hajhajhaj!


Kolla här ifall Joel har mobilbloggat: http://joelano.blogspot.com/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback