En midsommar att minnas

Ölfotbollen är spelad, crusingbilarna har glidit klart, jordgubbarna är ätna - midsommar är över. Nu är det bara all disk kvar, men först några rader och bilder från en underbar helg


Varför firar man midsommar egentligen? Bara en dålig ursäkt att dricka under ett antal dagar i rad? Aja, bra skoj är det iaf när alla släktingar och kompisar kommer hem för fest.


Varje midsommar har vi Brastadsbönder samlats i vår hemby för att spela ölfotboll, men nu bor knappt någon kvar, så "arrangemanget" flyttades till Lilla Gullmarsvallen. Vi spetsade även till manskapet med ett gäng Lysekilare som skötte sig utmärkt. Regnet låg i luften och vädret var inte det bästa timman innan vi skulle sätta igång.


Men allt ordnar sig som jag brukar säga och så även denna gång. Det var hela tiden uppehåll och fotbollskvalitéerna hos samtliga sprudlade som aldrig förr. Sjöberg tacklade alla som en Gud, Väggen bjöd på sambakonster och Stefan Alexandersson var kingen som vanligt.



Bella, min privata papparazzi.


Tobbe i sin gamla goa SAIS-dress.


Stefano.


Mackan fick lite ont på bröstet.


På kvällen kom min kära polare Jönsson och tillsammans drog vi upp till Simon där det var fest i massor. Kvällen avslutades på ett proppfullt Havsbadet där man själv kände sig som en turist...


Hos Simon. Midsommarkransarna fanns på vissa.



StorBengan, Kajsa, Pajen och Maja.


Ett nytt inslag i årets schema var brännbollen som också blev en succé, riktigt skoj asså.



Fooore!


Det var tydligen Cruising i lördags, den missade jag och Jönsa. Vi blev sittandes hela kvällen på min balkong där det blev tjöt om damer, fotboll och framförallt gamla minnen. Kvällen avslutades på Old House.



Jonte och Hallberg är två gamla goa kompisar som jag inte umgås så mycket med längre, därför var det skoj att se dem igen.



Håkan, Sjöberg och Wiken är tre trevliga prickar.




Firman Jönselinho & Joelano var återförenade.


Idag, söndag har det blivit sömn, pizza, sömn, glass, fotboll, godis -  en riktigt slapp dag.


Det enda vettiga egentligen var när Sernemo var hemma hos mig och såg på Brasilien mot Italien.


På tal om annat...


...imorn byter Hasse Brasse plats med Lycke på LP:s Knatteredaktion! Ska bli grymt skoj att jobba med "Slasktask" igen.


... i torsdags körde jag ut möbler för LFF:s loppis tillsammans med Roger Sandsten och Niklas Ask. Upp i allt slit blev det konstigt nog tal på sprit och Roger kläckte ett underbart citat som jag inte hört tidigare.

- Man kan ha roligt utan sprit också...

- Men det är ju dumt att chansa...


Så jäkla bra sagt, haha.


... man kan hitta bra mycket grym musik på Spotify.


... det blev Whiskey i helgen igen, nu börjar jag bli en riktig finsmakare.


... Glen Johnsson till Liverpool, sägs vara 97% klar.


... Paolo Nutinis skiva "These Streets" är gött bra. Hade nästan glömt bort den.


... sorry Slätteskär för att jag inte kom på din fest i helgen, det var en plump i midsommarfirandet.



... annars vill jag tacka alla inblandade för en grym midsommar. 


Dagens låt: Willy Mason - Oxygen


Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses!

Hajhajhaj!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stoppade upp "Labans" sambatakter utan större problem tycker jag. Fick sätta nivån tidigt

2009-06-22 @ 19:57:07
Postat av: Joel

Undra vem det är som kommenterat...

2009-06-23 @ 07:53:25
Postat av: Nisse i Bläsen

Åjo, finsmakare efter ett par glas... Du är inte bara tidsoptimist vad jag förstår.

2009-06-23 @ 08:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback