Ett steg närmare att vara man

När pappa väl har druckit alkohol hemma så har han alltid hällt upp ett glas med whiskey. Genom åren har jag både luktat och smakat på hans favoritdryck, men jag har aldrig fastnat för den, tvärtom. Våran katt som levde i 15 år hette till och med Chivas, som är en av de finaste whiskeysorterna på systemet.



Så här kan det gå om man dricker lite för mycket av det goda, fråga Matte.


Fylking trivdes med sin nya favoritdryck.

Vi är ett gäng grabbar som umgås. När vi festar dricker alla i stort sett bara öl och ingen har lärt sig att dricka livets dryck - whiskey. Därför bestämde vi oss för att anordna en whiskeykväll hemma i min lägenhet.

Till musik av Frank Sinatra värmde första klunken våra halsar. Alla fick i uppdrag att ta med sig var sin flaska och alla skulle testa de olika sorterna. Först ut var en Jameson därefter följdes Tullamore Dew, Famouse Grouse och ett par varianter till. Jag ska erkänna att whiskey fortfarande inte är gott, verkligen inte. Men man lärde sig iaf lite hur man sväljer mannens dryck.



???, Eddie, haha.



Kärlek.

Och det var just det som var meningen med kvällen, att vi alla skulle bli lite mer manliga, för det är exakt det man blir om man dricker whiskey.


Gänget för kvällen, Eddie, Räkan, Matte, Jon, Väggen och Fylk.


Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses!

Hajhajhaj!


Kolla här ifall Joel har mobilbloggat: http://joelano.blogspot.com/





Kommentarer
Postat av: Nisse i Bläsen

När Du blir vuxen kommer Du att älska Whisky!

2009-06-15 @ 06:10:04
Postat av: Joel

Okej, jag får väl lita på en som är gammal i gamet. Nå vilken av alla sorter tycker strupen om bäst?

2009-06-17 @ 22:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback