Sköna citat

Idag efter matchen med Lyse fick jag för tusende gången höra mig kallas för "Lill-Bank". Visst jag inspireras grymt mycket av Simon Bank och tycker han skriver otroligt bra krönikor med grymma analyser blandat med humor. Att han och Erik Niva bloggar lika bra som Skarven och Räkan är snygga tillsammans är en annan femma.


Hur som helst, min gnista till dagens inlägg beror på två citat som stämmer så sjukt bra. Hittade de på Jonas Dahlqvist blogg bör nämnas.


"Det är ett helvete att vara sportjournalist, men det är i alla fall bättre än att jobba"


"Jag är ovanligt mycket ledig när jag jobbar, men å andra sidan jobbar jag en hel del när jag är ledig".


Världsklass.


Lirade match med Lyse idag, blev vinst över Henån med 2-1. Lirade högerback för första gången i år och jag kan väl säga som så att om jag skulle ha haft en profil på FM skulle det ha stått en trea på positionsspel. Som tur var fick jag byta till mittback i paus, då gick det något bättre.


Förövrigt fick Hula och jag stryk i en trolsk pingismatch ikväll mot Fylking och Matte.  I femte och avgörande sätt ledde vi med 8-4 och hade allt under kontroll, men vi tappade till 11-13. Fy fan och det var vi som fick bjuda segrarna på glass efteråt.


Det kommer bli revansch, revansch och åter revansch.


Idag beställde jag biljetter till Moneybrother på Slussen den 20 juli. Kommer att bli mäktigt och stämningsfullt i den mysiga lilla lokalen vid vattnet. Anders Wendin ensam med en akustisk gitarr, jag längtar.



Dagens låt:
Sheryl Crow & Kid Rock - Picture




Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses!

Hajhajhaj!


Kolla här ifall Joel har mobilbloggat:
http://joelano.blogspot.com/



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback