Tre torskar på tre dagar

Idrott styr stora delar av mitt liv, det har bara blivit så. Därför blev denna helg något av ett misslyckande. Fredagen förlust mot Grebbestad, lördag torsk mot Danmark och idag söndag föll Söderling mot den suveräne Federer.


Så sitter man här sent på söndag kväll och ska summera helgen. Det som påminner mig mest är de tre tunga förlusterna. Det skulle ju bli tre segrar, det blev 17 gånger noll.


Om vi ska börja med matchen mot Grebbestad så var jag vänsterbänk och fick flisor i röva. Det blev 90 minuter på bänken för min del, tror inte det har hänt sedan jag var 15 år i en bortamatch mot Smögen med SAIS. Så det var skit i kardan plus att vi förlorade matchen med 3-2.


VM-kvalet mot Danmark vill jag helst glömma. Zlatan bytte tröja med Micke Nilsson och allt var precis hur kasst som helst. Utan att vara säker så tror jag Kims straffmiss var hans första i karriären. Han har inte missat många iaf. Med facit i hand skulle Zlatan sno straffen från Källström som han gjorde mot Malta för ett gäng år sedan. Bye bye South Africa!


Söndagens Franska öppna final var aldrig något att snacka om. RF var kingen helt enkelt. Trots förlust stora applåder till Söderling. Synd att det aldrig blev någon spänning bara.


Vad har jag gjort annars i helgen? Jag har varit på Smögen och sett dem förlora mot Ed i en heltokig föreställning som slutade 1-4 till Dalslänningarna. Men matchen kunde lika gärna slutat 8-7 till Smögen sett till chanserna.


Därefter trampade jag gasen i botten för att se syrran och alla som gick på bal i Lysekil. Vilken sjukt rolig, mysig, fin, underbar tradition.


Efter det blev det pang boom snabbt upp till Fylking som fyllde år och där såg vi också Sverige-Danmark ett gäng. Nog om det.


Vidare bar det till Old House innan det var dags för ett halvljummet Sjökanten, hade verkligen inte speciellt skoj. Men men, det får bli revansch nästa vecka vad det gäller utgång och idrott.


På tal om annat...


... fasen va rolig Wickins aka Smeskens e när han kommer igång. Strålande.


... fick jag en kaffebryggare i helgen av mormor och morfar. Den ska snart invigas!


... fick jag en Spotify-invite eller vad det nu heter. Allt detta makalösa hände ikväll.


... jag vill gå en fotokurs.


... var det Jimmy Jump som hoppade in under mötet mellan Federer och Söderling? Det var svårt att se.


... bygg en bro mellan Lysekil och Smögen, jäklar vilken omväg det är!


... min köttfärssås blev magiskt god idag.


... Jonas Andersson i Ed måste vara division 4 överlägset bästa spelare.


... snart börjar Confederations cup. För fyra år sedan fick Cicinho sitt stora genombrott i den turneringen. Vem blir det i år?


... om ett par veckor kommer min efterlängtade soffa som jag beställde för en månad sedan.


... jag kom på att jag ska se The Killers i sommar. Galet.


Dagens låt: The Killers - All These Things That I've Done




Vi ses när vi ses!

// Joel

Kommentarer
Postat av: Isabel

Vadå din köttfärssås?

2009-06-08 @ 13:33:04
Postat av: Nisse i Bläsen

Köttfärssåsen finns att köpa på Coop Konsum. Bara att värma...

2009-06-09 @ 15:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback