En dag på Lysekilsposten

Häng med en dag på Lysekilsposten. Så här har min dag sett ut, onsdagen den 11:e mars.


06.30 Snooooooooozzz

07.00 Uppstigning

07.40 Åkte från Brastad

07.59 Blev förvånad över att Lycke redan var på jobbet. Han brukar komma efter nio i vanliga fall.

08.00 Dagen började med att skumma igenom de senaste händelserna inom sportvärlden. Svenskafans, LFF:s hemsida, Liverpool.no, Sportbladet osv måste läsas på tio minuter så att jag får en uppdatering. Efter det kan jag fokusera på jobbet.

08.15 Till en kopp cappucino läste jag igenom min "Att göra lista", där jag skriver ner allt som måste göras den närmaste tiden. Minnet är inte min starka sida.

08.20 Skrev en artikel om ett hus i Brodalen som rasar ihop vilken sekund som helst. Ringde en kommungubbe och fick lite pratminus. Därefter redigerade jag ihop bild och text, la ut allt på hemsidan, vilket tar längre tid än man tror.

Här kan du läsa artikeln, den kommer i morgondagens LP, så du kan vara först att läsa den...

10.00 Ringde polisen och fick de senaste uppdateringarna.

10.15 Frukostmöte

10.45 Tänkte skriva rent det jag fick ut av polisen, men det blev ändrade planer. Lyckes jourdosa (han hade inte jouren) började pipa och med snabba ryck fick vi sticka till Bansviksgatan för att fota en olycka. Vi hade varit på plats innan ambulansen, polisen och brandmännen om det inte varit för att vi kört fel, hur vi nu lyckades. Väl där snackade vi med räddningsmännen och fotade olyckan.



Min pappa och idol...


Olyckan i Bansviksbacken. Aldrig kul att åka på sådana här grejer, men det är en del av jobbet.

11.15 Tillbaka på redaktionen för att skriva färdigt mina uppgifter från polisen. När det var klart hade jag uppdraget att redigera sista sidan som blev precis hur snygg som helst...

13.00 Skrev klart en artikel om Grundsunds fotbollsdamer som är tvungna att dra sig ur seriesystemet.

14.00 Efterlängtad lunch på Rosvik. Fisk med potatis och sås.

15.00 Jag och praktikant Bea åkte upp till stallet i Lysekil för att fota och göra en liten intervju inför ett par ridtävlingar i helgen.

16.00 Lite småpillande med diverse saker.

17.10 Hemgång.


Så här kan en dag på LP se ut... Nu har ni lite bättre koll på vad jag sysslar med på jobbet.


Precis som igår blir det fotbollskväll hemma hos mamma med en massa folk. Igår såg vi Liverpool - Real Madrid och då gästade inga mindre än Matte, Bengan, Alikan, Isabel, Fylking, Wille, Hula, och Sjöberg. Kommer att bli ett liknande gäng ikväll när vi ska se Manchester United mot Inter. Jag hoppas United slår ut Inter och bevisar hur jäkla dåliga italienarna är. Sedan får United gärna åka ur i kvarten. Kan bli något det...

På tal om annat....

...OM Torres och Gerrard var bra igår.


... nej det var inte straff för Liverpool, men det var ett regelrätt första mål.


... Gerrards tredje mål var fult ändå.

... här kan du se alla målen.


Dagens låt: The Hives - Try it Again




Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses!

Hajhajhaj!


Kolla här ifall Joel har mobilbloggat: http://joelano.blogspot.com/ (den är uppdaterad)



Kommentarer
Postat av: Hasse

Nättidning asså... Annat var det på min tid.

2009-03-12 @ 12:36:29
Postat av: Hartvig

roliga inlägg på "på tal om annat" allt handlade om pool. du borde lägga mer fokus på annat än att lägga tid på ett halvdåligt lag som ALDRIG kommer vinna PL. och för det andra så går det inte att se från en kamera hur mycket torres drar honom i axeln på första målet. hade du varit neutrall så är det ett tveksamt mål. tack o hej /hartvigas

2009-03-12 @ 18:22:54
Postat av: Joel

Hasse// Du ska få lära dej LP:s hemsida om du kommer till sommaren. Jag saknar tiderna när vi lyssnade på Carizma.



Hartvigas// Jag tycker ärligt talat att det inte var frispark, precis som att jag inte tyckte det var frispark för AIK mot Bajen i den 20:onde minuten ;)



Visst Torres är när Pepes axel, men drar inte i honom, utan han "ramlar" pga att han försöker slänga sig efter bollen och ta bort den. Därför ser det ut som att Torres river ner Pepe.



Sedan så fick ju Liverpool en klockren straff också...

2009-03-12 @ 21:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback