Manchester United - Liverpool FC

Fan jag gör inget annat än att skriva nu för tiden. Skriver jag inte på jobbet mellan 8-17, så bloggar jag eller skriver för hemsidan. Men jag ska inte klaga, de två sistnämnda sakerna är frivilliga och något jag tycker om.


Idag tänkte jag snacka av mej om Liverpool och framförallt dagens möte mot Manchester United, ödesmatchen med stort Ö.


Så här ser förutsättningarna ut. Liverpool MÅSTE slå United borta idag (något vi aldrig lyckats med under Benitez) och sedan vinna i stort sett varje match som återstår av PL.


1 Man United   27 20  5  2  48-12   65

2 Chelsea      28 17  7  4  48-16   58

3 Liverpool    28 16 10  2  45-20   58

4 Aston Villa  28 15  7  6  42-29   52

5 Arsenal      28 13 10  5  41-26   49


Av tradition gör alltid Liverpool plattmatcher i ligan om de har spelat Champions League tidigare i veckan. LFC stod för en grymt imponerande insats mot Real Madrid i tisdags, men nu är det helt ny match mot ett Man United som är i en sådan äcklig magisk form, nästan som Arsenal när de gick obesegrade genom serien.


Innan säsongen trodde jag absolut inte på att LFC skulle vinna Premier League. Min önskan var istället att vi skulle vara med och utmana om guldet längre än vanligt (oktober) och få lite rutin av det där med titelrace, som vi inte varit i närheten av de senaste åren. Fram till nyår ledde vi ligan och var vi med i allra högsta grad, men för många kryss hemma i januari och februari har gjort att vi halkat efter för mycket.


Oavsett om Liverpool slår United idag eller inte, så måste man vara realist och inse att ligan är körd. Men långt där inne hoppas man... Om jag inte missminner mig så går Man United upp på lika många ligasegrar som LFC om de tar hem PL i år.


Ordkrig och pajkastning är något som alltid förekommer innan mötena mellan the big four i PL. Sir Alex har pratat, likaså Carragher och Benitez. Men framförallt Rooney har sagt sitt för att trissa upp hatmötet...


- Jag växte upp som Everton-supporter. Hela min familj håller på Everton fortfarande. Jag växte upp med att hata Liverpool och det har inte förändrats.


Tycker nästan det är lite underbart att sådan mentalitet finns kvar. Att man inte sticker under stol med hur det egentligen är man känner.


Manchester United och Everton är Liverpools två bittraste rivaler. Själv känner jag inte så. För mig är mötena mot Chelski mer hatiska efter alla bataljer i liga, cup och CL de senaste åren. Men kanske kan hatsinnena för United blossa upp efter denna match?


Jag hoppas Liverpool ställer upp med följande lag.


Reina

Arbeloa - Skrtel - Carra - Insua/Aurelio

Masch - Alonso

Kuyt - Gerrard - Riera

Torres


Nu är jag taggad till tusen. Tre timmar kvar till match. Come on you Pool!

//Joel

Kommentarer
Postat av: Hartvig

tur att du skrev att united "nästan" är i samma form som arsenal var när de gick obesegrade ur ligan.. på tal om annat...vet du något man inte kan kalla en liverpool supporter? svar: medgångsfans!!

2009-03-19 @ 22:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback