The Hives var magiska


Mina Hives-mates. Hartvig, Fylking, Rodde och Hula.

Så har man då sett dom där The Hives, de som ska vara något i hästväg live. Och det är väl bara att snällt nicka och hålla med efter tisdagens konsert på Trädgårn i Göteborg.

  

Efter lång väntan äntrade våra hjältar, The Hives, scenen. Sjukt snyggt klädda, inledde de spelningen med "Walk Idiot Walk", "Try It Again", You Got It All... Wrong. Vilken jävla start!


Jag var chaufför, så jag tog det lugnt med ölen, men man blev så kallat full av stämningen. Joel Hansson kunde inte stå still utan blev hoppandes tillsammans med mina kompanjoner. Svetten rann, Hives lirade bra låtar, underbara låtar, fantastiska låtar på löpande band. Totalt kanske det var 2-3 låtar som inte var något att ha under hela konserten, resten var tummen upp som en tjej jag känner hade uttryckt saken.


Dålig kvalité, men bättre än inget. Try It Again.


Den omtalade Howlin Pelle lekte med sin publik bättre än Håkan Hellström och såg ut som en blandning av Jesper Sundqvist från Lysekil och Jim Carey. Hela The Hives är bara för sköna att beskåda. På visitkortet står det att de är artister, men jag undrar om man inte kan baka in skådespelare där också.



The Hives.


Vi värmde upp på någon krog i centrala Göteborg.



Där mötte vi upp Lisa och systrarna Andersson som också skulle på konserten.


Hela tiden rör de sig, gör trix, velar och underhåller publiken. Jag gillar ju det där med mellansnack och jag tror aldrig jag varit på en konsert med mer av den varan, underbart!


Egentligen ska man börja med det negativa, men jag kör tvärtom idag. Om man ska klaga på något så är det inte The Hives, utan publiken. Fan stora delar av publiken var alldeles för lama. Därför får inte konserten högsta betyg. Både artister och åskådare måste till för att helheten ska få fem plus.


Så här bra tyckte Hartvig och jag att Hives-spelningen var...

Förutom stora delar av publikens lama inställning så var spelningen verkligen super och jag vill absolut på fler spelningar med bandet. Ryktet stämde, The Hives var helt grymma live.



I onsdags löpte jag för första gången sedan jag sträckte låret för andra gången i januari. Jag kände ingen smärta, men det gäller att det håller när jag ska skjuta också...


Efter träningen bar det till gamla Barracuda, med andra ord The Old House Inn (samma ägare som Luna Café). Ett gäng från laget fick inbjudan att gå på smygpremiären och den gjorde ingen besviken. Det kommer att bli hur mysigt och bra som helst, verkligen kul för alla Lysekilare.



Erlandsson och i bakgrunden är det Räkan och Emelie på The Old House Inn.

Läs mitt reportage från LP om The Old House Inn här.

Igår jobbade jag över och därför blev det ingen träning, pust. Direkt efter att jag varit på en konsert med musikskolan i Folkets Hus stack jag till klubbhuset för lite tjöt. Där träffade jag Slätteskär som var lika hungrig som mig, så vi åkte återigen till Old House för en bit mat. Det blev smaskigt lamm på bådas tallrikar.


När jag kom hem slocknade jag direkt. Under dagen kände jag att en förkylning var på väg, men det var mer än så...


När jag vaknade i morse visade det sig att jag hade feber, surt som bävern. Var sjuk för inte så länge sedan också och jag vet inte när det hände senast att jag var dålig så tätt. Nu på kvällen känner jag mig iaf bättre, men man vet aldrig hur länge skiten håller i sig.


Så vad har jag hittat på en dag som denna? Inte mycket. Har småpillat lite med LFF:s A-lags nya hemsida som kommer upp så fort som möjligt, bara några detaljer som återstår.



På tal om annat...


... är jag sugen på Mando Diao den 24 april i Götlaborg.


... men vad som talar emot är att deras senaste album är piss och baj förutom låten Dance With Somebody.


... härligt Jönsa att snart få dej närmare Goodtown.


... Portugal - Sverige på lördag, har knappt läst något om matchen. Zlatan är avstängd iaf.


... humorprogrammet Grillad ikväll. Många jag pratat tycker inte om det, men jag måste erkänna att jag skrattar, högt.


... stackars Leksand.


... jag har biljetter i klacken till Blåvitts hemmapremiär på nya arenan. Kan bli häftigt.



Dagens låt: En gammal goding,  Shout Out Louds - Please, Please, Please





Dagens bilder:

Kula, känner du igen den här hatten? Haha!



Väggen från inkilningen i Helsingborg för ett antal år sedan. Herrejävlar vilken bild! Det lönar sig att leta i arkivet ibland...



Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses!

Hajhajhaj!


Kolla här ifall Joel har mobilbloggat: http://joelano.blogspot.com/



Kommentarer
Postat av: Sjöberg

Det är fan att man måste lära dig allt om humor Hansson, Grillad är den sämsta skit som visats på svensk tv sedan Ranking The Stars höll på. Och ta mig fan om inte den här skiten är än sämre :P

2009-03-27 @ 22:42:28
Postat av: Anonym

Ingen dålig bild på Väggen!!...hahaha

2009-03-28 @ 20:36:48
Postat av: Hasse

Jag har nog aldrig ens hört om att The Hives gjort en dålig spelning. Dom är energi rakt igenom (iaf Pelle).



Grillad suger.

2009-03-28 @ 22:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback