Allt går emot mig – nästan

Jag har skrivit exakt 400 inlägg här på bloggen. Säkert 95 procent av dem har haft en övervägande positiv touch. Missförstå mig rätt…

 

När man skriver berättar man om det roliga som hänt, sällan det tråkiga och jag kan framstå som en person som hela tiden har skoj, men så är självklart inte fallet. Det har bara gått två dagar av vecka 47, ändå känns det som att allt hittills har gått emot mig.

 

1. Jag har troligen fläkt upp min sträckning i låret som jag rehabade i tre månader (tydligen världsrekord) i våras. När jag tränade inomhus med SAIS i måndags brast det bara och därmed missar jag DM på lördag. I morgon onsdag klockan 08.00 ska jag in till Kroppsforum i Uddevalla för att kolla upp skiten.

2. Pengarna för denna månad börjar ta slut redan nu.
3. I måndags fick jag reda på två sociala negativa beslut. Inget är klart, men jag är orolig.
4. Vädret är minst sagt kasst. Kallt, regnigt och blåsigt. Buuuuuh!

5. Liverpool FC.

 

Eftersom jag är en relativt positiv människa kan jag inte skriva om enbart negativa saker i ett inlägg. Man får ju spara det bästa till sist.

 

I morgon är min dag som ett stapeldiagram, jag har allt inrutat. 

Först till Kroppsforum i Uddevalla och kolla låret.

Jobb mellan ungefär 09.00-17.00.

Direkt efter fika på Café Kungsgatan med gubbarna.

Repa med Shake’n Bake.

Italien – Sverige.

 

På torsdag drar Fredrik Stromén och jag till Scandinavium för att se Frölunda – Brynäs. Jag har fått friplåtar av mammas gubbe Anders och minst en gång varje säsong får man stötta sitt kära Brynäs. Detta trots att jag knappt kan räkna upp fem gubbar i laget.

 

Idag hände något ovanligt. Trots att jag är uppväxt i Brastad (det enda samhället där korna är snyggare än tjejerna, som Håman på LP brukar uttrycka det) vill jag påstå att jag tillbringat otroligt mycket tid i Lysekil där jag numera bor.

Ändå upptäckte jag en helt ny gata i Lysekil, ett ganska stort område som jag aldrig tidigare varit på. Vägen jag syftar på är Bergsgatan som ligger i närheten av värdshuset Viken. Lite kul att hitta nya stigar, jag som trodde att jag sett allt i lilla Lysekil.

 

Ikväll har jag fotat ishockey i Gullmarsborg. Gick en lektion i Lennart Hårds foto-skola och som vanligt fick jag lära mig en hel del. Tänkte slänga upp ett gäng bilder här inom den närmaste tiden så ni får se hur dålig man är på att fotografera jämfört med "Mjukis".



En helt oredigerad bild som jag inte beskurit. Den får duga tills vidare.



Ikväll har jag pratat om både minus och plus. Så vad hittar vi bakom resultattecknet?
Check this out – och så fick vi en ganska positiv touch på det här inlägget också.  



Dagens låt tackar jag Wille för.


Pete Yorn and Scarlett Johansson – Relator



Kommentarer
Postat av: SKARVEN

va fan ska du spela inomhus för!!!! så jävla dåligt... Nu är jag ju snart på g med träningen, då ska du rehaba i 3 månader igen va fan liknar d?

2009-11-18 @ 12:26:32
Postat av: SKARVEN

va fan ska du spela inomhus för!!!! så jävla dåligt... Nu är jag ju snart på g med träningen, då ska du rehaba i 3 månader igen va fan liknar d?

2009-11-18 @ 12:26:48
Postat av: Joel

Att "bara" rehaba i tre månader är kort tid för mig ;)



Hur går det för dig med fötter, tummar och huvudet?

2009-11-18 @ 14:21:07
Postat av: SKARVEN

jo de går fint, fick en ny operations tid den 22 dec. sista foten skall fixas då men de var inget bra datum skall se om jag kan ändra de lite. Men jag är mest rädd att tummen inte ska hålla ihop det känns fortfarande lite i den i vissa lägen. Men läkaren sa att de skulle röntga den och kolla om de var något fel, de får väl bryta den så man kan få den rätt fixad med en gång.

2009-11-20 @ 10:59:31
Postat av: Tommy T

Det är tydligen ett och annat man måste lärda Dig innan jag går i pension till våren. Fotboll skall spelas utomhus. Det finns väl för f-n inget gräs i sporthallarna!

Ytterligare några tips på gator som Du borde se som relativt nyinflyttad lysekilsbo. Bansviksgatan, för övrigt kanske den finaste gatan i tätorten. Den ligger till höger om Konsulliden om man kommer strosandes på Kungsgatan från Valbogatan.

Gamla Strandgatan, har Du varit där? Det är en parallellgata till Drottninggatan och Bansviksgatan.

Lotsgatan, ja det finns en sådan. En backig gata som går från Bansviksgatan till Blekegatan (upp mot Lysekilshemmet). Ja, det är mycket att utforska i Lysekil.

2009-11-20 @ 12:18:28
Postat av: Joel

Jag tackar för tipsen och ska se vad jag kan utforska i den "lilla" staden Lysekil med oändligt många gator :D

2009-11-23 @ 07:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback