Veckans specialare – Bildtävling!

Idag lägger vi fokus på färger och liv – B I L D E R. Därför överlämnar jag här och nu ansvaret till min fotoavdelning, men…

 

… först lite text och en tävling.

 

Förra veckan hittade jag ett gammalt gött kort från mitten på 90-talet. Jag var typ 8-9 år och lirade pingis för Stångenäs AIS. I stort sett varje helg var det turnering. Av någon anledning är jag nästan hundra säker på att detta kortet är taget i Trollhättan.

 

Man minns rätt värdelösa saker ibland…

 

Tävlingen? Du får en poäng om du listar ut namnet på personen i mitten, två poäng om du vet vad killen till höger med vattenflaska heter och tre poäng om du även kan namnet på grabben till vänster i bild.



Att mittbena kunde vara populärt på killar.


Alla tävlingar ska ju ha ett pris. Det finaste jag kunde hitta hemma i bokhyllan är faktiskt en DVD om Tändkulemotorns dag. Med andra ord är det självklart att du ska delta! Oavsett om du bara kan ett namn eller två, skriv och testa.

Lite regler:

  1. Jobbar du på LP får du inte delta.
  2. Är du själv med som en av de tre är du diskad.
  3. Svaret lämnar du som en ”kommentar” här under. Skriv ditt riktiga namn och namnen på så många av de glada pingiskillarna som du kan.
  4. Den som först lämnar in rätt svar, sex poäng, blir vinnare av en DVD om Tändkulemotorns dag.

Christian Lycke till!

 


Det har ju varit en helg också som blev galet rolig med facit i hand. Om vi ska snacka betygstermer var förfesten VG, Old House G och Havsbadet MVG.

 

Längesedan jag haft så kul på krogen och tiden rann iväg. Some picture from the förfest.



Om jag hade varit dama så hade jag kapat Hartvig direkt. Magiskt snygg ju.




Och om sanningen ska fram är KD raka motsatsande. Men frågan är om det är bäst att vara sjukt rolig eller törrare än sanden i ett timglas? Hur som helst. Kul att ni båda kom och visade att Kungshamnare kan festa i Lysekil.




Snygg tröja Simon. We all dream of a team of Carraghers. Till vardags dunkar Sajmon in bollar till höger och vänster i norska andra divisionen. Det ska också tilläggas att han blev man of the match när en LHK kombination mötte Flensburg i somras. I'm proud of you mate.




Ingen bild som platsat på första sidan på LP, men de är trotsallt mina kompisar och självklart ska så många som möjligt få vara med. Även fast Emelie, Räkan och Sjöberg inte alltid gör sig på bild...





Big Fredd och lilla grisen "Babe".




Inte en blogg eller fest i Lysekil utan kingarna Matte och Fylking.


Det har tagit ett par veckor att bearbeta det jag snart kommer att meddela. Innerst inne så är jag en ärlig och öppen kille. Därför måste jag berätta.

 

Nej, jag är inte bög.

 

Nej, mamma jag har inte börjat snusa.

 

Nej, jag kommer inte lämna LFF för SAIS.

 

Ja, jag gillar Darins version av ”Viva La Vida” och Alicia Keys ”Doesn’t Mean Anything".

 

Om sanningen ska fram så är det två böööögigt bra låtar and here they come.







 


Tack Gud för att det finns något som kallas för scanner.


Delta nu i fototävlingen.


Jag gillar er ändå om jag inte får in ett enda förslag till tävlingen.


Kärlek.

Kommentarer
Postat av: Källén #2

Mitten; Joel

Höger; Jonas Larsson

Vänster; Segerblad



Förstörde jag "Årets stora bildtävling" nu...?



Ruskigt heta matchställ för övrigt!

2009-11-03 @ 00:02:34
Postat av: Joel

Haha nej du förstörde ingenting, du var helt enkelt snabbast och bäst precis som du var på milen i måndags.



Jag förklarar därför tävlingen som avgjord och höjer armen på LFF:s Carragher.



Grattis Källén, du ska få ditt pris på torsdag.

2009-11-03 @ 08:11:29
Postat av: Matte P

Hallå Joel "steven,simon bank,blixten kingen" Hansson. Tror faktiskt inte att ja nånsin har sagt att ja läser din blogg. Ville bara säga att de e en underbar läsning å ett bra tidsfördriv på jobbet! Keep it up man!



2009-11-03 @ 09:49:57
Postat av: Hasse

Joel... Jag vet att vi lever i ett fritt land och allt det där, men Darins version av Viva la vida är bland det mest lejma och töntigaste jag hört på länge. Sjunger han förresten inte playback, ser nästan så ut?

Antingen har du inte hört originalet tillräckligt många gånger, eller så är du bara påverkad av allt Ledin-lyssnande på K-redaktionen.

Darins version saknar ju helt känsla.

2009-11-03 @ 13:14:36
Postat av: Joel

Matte// Det var roligt att höra. När ska du börja med en blogg om livet i storstaden Göteborg? Det hade varit spännande läsning :D Eller är det hundra att du ska flytta nu?



Slasktask// Mycket påhopp nu Hasse ;)



Nej tror inte det är playback och troligen är det så att Ledins sätter sina spår. Har ingen bra motiveringen varför, men jag tycker bara att Darin gör den bättre än Coldplay, vilket jag förstår inte går hem i din Chris-Martin-värld.

2009-11-03 @ 15:20:50
Postat av: Väggen

Men för helvete Joel! Att du tycker att Darins låt är bra kan jag faktiskt förstå, din musiksmak i övrigt är ju högst tvivelaktig... Men att påstå att den e bättre än originalet måste väl nästan vara straffbart!? Speciellt när det skrivs av en stjärnreporter som dig... Inte sant slasktask!?

2009-11-04 @ 00:20:41
Postat av: Hasse Slasktask

...du sa det, Väggen!

All respekt åt Darin, men med tanke på hur mycket hans version påminner om Coldplays kan den knappast bli bättre än originalet.

Jag tyckte att Viva la vida var en slätstruken och inte speciellt spännande låt, ända tills jag såg den live för ett år sedan.

Hur kan Darin någonsin bli bättre än det här?

http://www.youtube.com/watch?v=ntTH1lkqj8I

2009-11-04 @ 10:26:36
Postat av: Hasse Slasktask

...du sa det, Väggen!

All respekt åt Darin, men med tanke på hur mycket hans version påminner om Coldplays kan den knappast bli bättre än originalet.

Jag tyckte att Viva la vida var en slätstruken och inte speciellt spännande låt, ända tills jag såg den live för ett år sedan.

Hur kan Darin någonsin bli bättre än det här?

http://www.youtube.com/watch?v=ntTH1lkqj8I

2009-11-04 @ 10:27:40
Postat av: Matte P

hah jaaa du, riktigt så tråkigt har jag inte så ja ska dra igång en blogg ;) men man vet aldrig! Ja de är klart nu, skrev på igår så nu gäller det att samla ihop timmar så man kan betala hyra mm. Vi hörs. haj haj haj!

2009-11-04 @ 10:39:38
Postat av: Joel

Men det var kul för er att ni hade möjligheten och pengarna att bevittna denna konsert som tydligen måste varit något utöver det vanliga.



Jag e inte alls bitter, bara att jag får hålla mig till Darin och inte Coldplay...



Kärlek.

2009-11-04 @ 16:21:38
Postat av: Hasse

Asså, det var där skon klämde? Du är avundsjuk. Själv har jag haft förmånen att ha sett Kallspel inte mindre än tre gånger. Det var inte helt billigt, men såvitt jag vet har du i princip ett heltidsjobb Billy, så jag tror inte du ska klaga på pengabrist... Höhö.



Men han är ju söt iaf, Darin.

2009-11-04 @ 21:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback