Jag fick aldrig chansen att välja


Där har du vinnaren av den senaste bildgåtan.


Bildgåtan var betydligt svårare att lösa denna gången. Men han som gjorde det heter Jonas ”Väggen” Ingevaldson och belönas med fem getingar och en CD med Rufus Wainwright.


Idag fortsätter vi på den "scannade" vägen, med bilder från förr. Denna gången är det jag själv som är i centrum och det hela leder oss osökt in på favoritlag i olika sporter.


När började du hålla på ditt favoritlag, vad var det som övertygade dig?

Deras coola färger?

Deras attraktiva spel?

Att laget har sin hemmaplan ett par mil bort?

 

Själv är jag född Brynäsare, jag fick aldrig chansen att välja. Sådan är min pappa.

I hockey ska du hålla på Brynäs i fotboll på Liverpool. Punkt. Ingen diskussion. 

 

Än idag har jag en vana att somna framför Tv:n när mörkret smyger sig på, jag var tydligen likadan 1995 när detta kortet togs när HV71 slog Brynäs efter förlängning i en minnesvärd SM-final.



Tummen rätt i mun.



Så här gick avgörandet till.







Dagens låt: Jason Derulo – Whatcha Say






Dagens hårda klipp: Galen tjej på fotbollsplanen





Fotbollsgalan imorgon. Det mest intressanta är inte om Zlatan får guldbollen.  Utan det är om han kommer att ta emot den på plats eller inte.

//Joel

Kommentarer
Postat av: Hasse

Aaaaah, guldet 95, minns det som igår. Själv blev jag HV-frälst ungefär i den vevan, när HV började gå bra i slutspelet och jag fattade att jag hade mina rötter i de trakterna. Och man är ju inte missnöjd HV-supporter i tider som dessa.

2009-11-09 @ 19:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback