Ny smaskig bildtävling

1/24 dygn. En timme. 60 minuter. 3600 sekunder – så lång tid tog det för Henrik Källén att knäcka mitt livs först bildgåta. Som tack får han en DVD från Tändkulemotorns dag och hans egna citat uppläst.

 

”Som förstaval röstades Glasgow fram - i golfens, whiskyns och kiltens hemland. Kommer bli grymt bra! Budapest blev reservalternativ”.

 

Med detta vill Källén och jag ha sagt att vi ska (om allt klaffar) åka till Glasgow med laget i slutet på mars. Celtic spelar hemma mot Kilmarnock. Ett nytt land för min del. Kan bli magiskt.

 


Vad ska vi annars ta upp idag?


Jag missar idol eftersom vi har inomhusträning klockan 19.00-21.00 på en fredag! Men men, det kan det vara värt.


Today, den 6 novmeber, har jag skrivit ett reportage om Sten Pålsson, legenden från Brastad. Du kan ta del av den på
http://www.lysekilsposten.se/


Idag har jag för mig att någon i Jönsson-familjen fyller, men lär mig aldrig vem. Har jag rätt Jönsa?


Magnus Dejevik, min första A-lagstränare, dök upp på Lysekilsposten idag efter lunch för att prata gamla minnen. Grymt skoj att se klenisen igen.

 

Vi får väl avsluta som vi började. Alltså med ännu en bildtävlingen som är the shit i höstrusket. Lite regler.

  1. Jobbar du på LP får du inte delta.
  2. Är du själv med som en av de fyra är du diskad.
  3. Svaret lämnar du som en ”kommentar” här under med ditt namn som signatur. Du får en poäng för varje namn, alltså två om du klarar både för- och efternamn och ett om du bara kan efternamnet. Totalt kan du få åtta poäng.
  4. Den som först lämnar in rätt svar, åtta poäng, blir vinnare av en CD med Rufus Wainwright.

Christian Lycke till!



Dagens låt: Leona Lewis - Happy



Trevlig helg.

Kärlek.

Kommentarer
Postat av: Joel

Detta var tydligen en svår nöt att knäcka...

2009-11-06 @ 23:39:03
Postat av: Tankeverkstaden bunkern

Ge fan i o skriva här om du inte har nåt konkret svar... Fatta hur besviken jag blev nu. Kommer inte kunna somna tack vare dig. Tack.

Jag har inte heller nåt konkret svar än, men va tvungen att poängtera detta. Är de Ove Fetsill han till höger?



2009-11-06 @ 23:45:20
Postat av: Joel

Det skulle man lätt kunna tro, men jag tror att han satt i parken vid det tillfället när kortet togs...

2009-11-06 @ 23:50:10
Postat av: Väggen

Ja nu har jag väntat tillräckligt länge på att ge någon chansen att knäcka denna bild.! Men nu är det dags att briljera med mina kunskaper.

Sitt ner o håll i er hårt!

Från vänster i bild; Henrik "Man United" Larsson, Emelia "sysslingen" Antonsson, Danne "captain" Slätteskär, Mats "Masse" Magnusson.

Rufus! Du är varmt välkommen hem till Väggens musiksamling!

Tack för mig!

2009-11-07 @ 19:28:21
Postat av: Joel

Congratulations and celebrations.



Frågar man halva släkta så kanske den här frågan inte var så svår...



Snart kommer ett skepp lastat med Rufus Wainwright hem i din brevlåda. Grattis Väggen!

2009-11-08 @ 10:41:11
Postat av: Hasse

Jag vill inte hålla på och vara bessewisser Joel, men det är på tiden att du lär dig skillnad mellan namn på olika journalistiska texter.



Ett reportage är en text som ofta inleds med en miljöbeskrivning, och som oftast inte inrymmer överdrivet mycket pratminus. T.ex. kan ett reportage handla om "livet som arbetare på det nya vågkraftverket i Lysekil". Då inleder man ofta med en beskrivning om hur det ser ut på arbetsplatsen, vad folk gör o.s.v.



Det du skrivit i LP är snarare ett personporträtt, med en liten nyhetstouch. Varje gång du intervjuar en specifik person och pratar om dennes liv brukar man benämna det som just personporträtt. Så nu vet du det, Billy, vet ju att du ofta vill lära dig nya grejer om tidningsvärlden. Nu ska jag läsa ditt personporträtt!

2009-11-08 @ 15:22:17
Postat av: Billy

Helt ärligt så funderade jag i fredags på vad det är för skillnad på reportage och artikel. Sådant där har jag nada koll på, så jag tackar för att jag fick lära mig något nytt.



Till veckan kommer förhoppningsvis ett riktigt reportage som jag gjorde idag. Det är min förhoppning iaf, tänkte testa det för hittills har jag skrivit mest personporträtt.



Go Gunners!

2009-11-08 @ 20:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback