Shake n’ Bake

När jag gick i lågstadiet sa mamma till mig att jag hade sångtalang.

Sedan dess har jag alltid haft en tro och en dröm om att bilda ett band.

Ungefär 15 år senare grundades ”Shake n’ Bake”.

 

Bandets medlemmar:

Eddie Hendrix, gitarr

Nicke Dee, trummor

Joel Jagger, sång

Hula Ledin, allt-i-allo



Joel Jagger och Eddie Hendrix in action.


Replokalen är hemma hos Fylking i hans omtalade bunker.

Till att börja med har vi fått spelningar på Old House och Sjökanten där vi kommer att uppträda under vintern. Sommaren 2010 hoppas vi få äntra de stora scenerna, vi har siktet inställt på Havsbadet och Ullevi.

 

Om vi ska sluta drömma och börja prata lite sanning så handlar det hela om spelet ”Rock Band”. Galet skoj och en försvinnande utmaning.

 

För alla som inte vet vad ”Rock Band” är, så är det en blandning av ”Singstar” och ”Guitar Hero” där man alltså bildar ett band och spelar tillsammans samtidigt via tv-skärmen som visar sångtexter, ackord, trumsolo and so on.



Så här ser skärmen ut.


Nicke Dee, trummor.



Stora delar av Shake n’ Bake.


Dagens låt: Amanda Jenssen – Charlie



Kommentarer
Postat av: SKARVEN

Fy fan va sexiiii ni e. Kan man få e skiva signerad? jag gillar killen med glasögonen, e han singel?

2009-11-16 @ 08:59:19
Postat av: Oscar

"(...)stora scenerna, vi har siktet instället på havsbadet och ullevi. Priceless.

2009-11-16 @ 21:04:52
Postat av: Oscar

"(...)stora scenerna, vi har siktet instället på havsbadet och ullevi. Priceless.

2009-11-16 @ 21:05:05
Postat av: Joel

Skarven// Om han är singel eller inte beror på vem som är ute efter honom, men är det du så är han garanterat till ditt förfogande :D



Oscar// Vi i Shake n' Bake har det där som kallas för självinsikt...

2009-11-17 @ 08:13:31
Postat av: Matte

hahah vilket klockrent band, nästan så man blir lite avensjuk!

2009-11-25 @ 11:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback