Ensam hemma i mörkret och funderar

Jag sitter hemma denna lördagskväll, helt ensam i mörkret, totalt nykter och i mjukisbyxor. Känner mig jäkligt torr och tråkig emot mina kompisar, men ibland får man ta sig sådana här aftnar också.

Nå. Vad tänker jag på förutom damer?

 

Svaret är en rutinerad fotbollsspelare som kan än, badbollar, avsparkar, Marcus Berg, Allt har en nämnare: Fotboll.

 

För ett par timmar sedan såg jag Hamburg - Leverkusen. I bortalaget spelade min försvarsidol, nämligen Sami Hyypiä. Liverpool har aldrig fått sådan valuta för pengarna som när de plockade över honom från holländska Willem II för mellan 2-3 miljoner pund. De pengarna har klubben fått tillbaka många gånger om.

 

Eftersom han är sjukt långsam överlever han på en helt otrolig spelförståelse. Jag kan inte komma på en försvare med bättre split vision. Han står rätt, ställer offside, är överlägsen i luften.

 

I somras lämnade han Liverpool efter tio år och det jag vill komma fram till, min poäng, är att han fullständigt raderade ut Marcus Berg ikväll och är en mycket stor anledning till att Leverkusen ligger överst i Bundesligas tabell med fem insläppta mål på nio matcher!

 

Go Sami go Sami!

 

Som alla vet så förlorade Liverpool idag med 1-0 borta mot Sunderland. Vem som styrde in hemmalagets mål? En röd badboll med Liverpools emblem på. Han ställde sig framför målet, lite som Tomas Holmström gör så framgångsrikt i NHL, och styrde in Darren Bents skott i mål. Styrningen ställde Reina i målet totalt och frågan är om målet skulle ha räknats?

 

Jag har aldrig sett något liknande.

 

När vi ändå är inne på konstiga händelser inom fotbollen får jag väl fortsätta.

 

Jag zappade över till matchen mellan Real Madrid och Valladolid.

 

Precis innan domaren skulle blåsa av för halvlek ökade Marcelo, hemmalagets vänsterback, till 3-1 efter en riktig rökare. Det var det absolut sista som hände i den första halvleken.

 

Inga konstigheter så långt, men!

 

En segerrusig Marcelo sprang direkt ut mot omklädningsrummet efter hans målfirande. Med andra ord gjordes det ingen avspark efter hans mål. Ska inte det alltid göras?

 

Många frågor domarfrågor, inga bra svar. Jag får väl göra som jag brukar. Prata med någon som heter Bosse och få riktiga fakta.  



Kvällens låt: Muse - Uprisning



Kommentarer
Postat av: Hasse

Domaren ska blåsa av spelet innan skottet kommer. När målet väl har kommit ska det inte räknas bort, så tror jag att regelboken säger.



Som den gången ett pojklag i England (tror jag det var) avlossade ett skott mot mål och träffade en mås/fågel, som styrde in bollen. Godkänt förstås.

2009-10-22 @ 18:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback