Ett scoop, en kioskvältare, ett vänsterkryss – jag tar fram ren fakta

Jag brukar föredra att vara den där snälle killen som alltid ser till andras bästa före mitt eget. Och egentligen gillar jag inte att avslöja saker som att tomten och påskharen inte finns på riktigt. Men på senare tid har jag börjat arbeta som journalist och då har man fått lära sig att sanningen ska fram till varje pris.

 

Den senaste tiden har det gått heta diskussioner om reklamerna angående de ”Dåliga förlorarna”. Är de på riktigt eller inte? Hälften av min umgängeskrets påstår sig ”veta” att de inte är sanna, resterande tror att de är på riktigt och jag ställer mig i det sistnämnda ledet av tyckare.



Det är denna reklamfilmen jag pratar om.


I och med mitt jobb får man besöka ställen som man aldrig skulle ha gjort annars. Ett sådant tillfälle var i torsdags när jag åkte till Brastads äldreboende, Stångenäshemmet, för att lyssna på Allsång.

 

Vem det var som höll i den? Jajjemän, Bosse Larsson, en av programledarna i Riksgäldens reklamfilmer ”De dåliga förlorarna”.



Bosse Larsson, tidigare programledare för Allsång på Skansen. Men är han reklamfilm på riktigt eller inte?


Så efter mina jobbrelaterade frågor blev jag bara tvungen att ställa honom mot väggen, att få fram riktiga fakta.

 

Är reklamfilmerna där du är programledare på riktigt eller inte?

Efter några sekunders skratt svarade han.
– Jag och Arne Hegerfors spelades faktiskt in våra förra våren, men det är väldigt många som tror att de är på riktigt. En av dem var min 40-åriga dotter som ändå jobbar inom mediabranschen. Hon gick verkligen på det.

Han fortsätter:
– Hon som klagar emot mig under reklamen, spelade väldigt bra och jag minns att det var hennes första framträdande i TV-rutan. Jag tror att reklamfilmen just nu är nere i Cannes och tävlar i någon gala om bästa reklamfilm i Europa.

 

Där fick ni fakta. Det är så jag jobbar.

Kommentarer
Postat av: Hasse

Du kan ju hålla på och snoka reda på fakta och ligga Bosse Larsson hack i häl.

Men vi andra vet från början att det inte var på riktigt, hehe.

Nä, men sjuk slump att han råkade vara där!

2009-10-17 @ 15:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback