Rapport från en helg i Gyllene Tider-land

Som väntat blev det en rätt stökig helg i Halmstad. Därför är det först idag, tisdag, som jag får lov publicera händelserna, när dimman lagt sig.

 

Nisse, Hartvig, Martin Ove, Stickan, Macke, KD, Jocke, Joel, Jimmie, Stjerndahl, Stenman och Kaj, där har du gänget som gjorde Halmstad osäkert under helgen.

 

Väl nere i Gyllene Tider-land får vi ett samtal från Stenman. Pajasen har satt sig på fel tåg och är på väg till Köpenhamn! Bra där, på något mystiskt sätt kom han på rätt spår igen och kom ner till Halmstad vid 21.00-snåret. Mycket senare än det var tänkt från början…



De är igång.


När klockan närmar sig 22.00 på fredagen inträffar nästa ofattbara incident. Hartvig, bra i gasen, hittar en stol. Vad kan man göra med en stol tänkte han? Hmm… jag vevar den i ansiktet på Nisse. Tänkt och gjort så slog han ut halva Nisses framtid. Smart Hartvig…



Nisse ler som aldrig förr med en halv framtand.



Vissa somnade tidigare än andra och av olika anledningar...


Efter ett lamt krogliv i centrum bar det hem till vårat hem – Martin Oves etta på 29 kvadrat. Där var vi bara sju stycken som skulle sova på en soffa och två 90 cm-sängar.



Stenman och Jimmie visar att man kan älska trots att man har kalsongerna på.



KD och Martin Ove hälsar på varandra.


Lagom sega bar det iväg för lite frukostbuffé på lördag morgon. Efter det åkte vi till ett badhus där vi dödade många timmar. Det blev bastu och bubbelpool för min del, förbenat skönt.

 

Kvällen började sådär med tanke på Sveriges insats mot Danmark. Men vi dränkte sorgerna, drack, tjoade och festade till ändå. Återigen blev det trångt, mycket trångt, när det var hög tid för sovtime.

 

Morgonen där på bjöds det på några magiskt roliga citat och det bästa av allt är att Stjerndahl lyckades fånga dem med sin kamera, utan att någon visste om det förrän vi kom hem. När vi vaknade lät det så här…



Martin Ove, Stenman och Joel. Inte så trångt ändå.


Det är lite dåligt ljud så höj volymen om du har för avsikt att höra.




 

Tidigare än väntat fick jag ordnat vinterjacka vilket känns förbannat gött. Jag, mamma, Fylking och Eddie drog till Torp och därifrån fick jag med mig en stor, blå, varm och go jacka. Jag får tacka mamma så mycket, det var hon som betalade.

 

Verkligen snällt och eftersom jag inte ville vara sämre så bjöd jag så klart tillbaka. Efter shoppandet fick mamma en Cheeseburgare på McDonalds. Potato – Potatoe. Det är tanken som räknas, inte hur mycket man får…

 

Dagens klipp: Fyra tvillingpar spelar handboll i Elitserielaget Skuru. Dessutom var domarparet i matchen, ja just det...



Ha det gött! Haaaaaaaaaaaaj!

// Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback