Bäst att smida järnet medan det är varmt

Känner mig fortfarande dålig och gick hem från jobbet vid elva idag. Efter ett par timmars sömn har jag dammsugit min lägenhet mycket noggrant, eller nej om det varit så väl, menade att jag städat Internet på nyheter.


Vad kan man konstatera då?


Under hela min ”dammsugning” har jag lyssnat på P3 dokumentär om Tjörnbron. Verkligen bra skit.

På Svenskafans hittade jag veckans avsnitt av Eurotalk. En timmes mys innehållande täcke, kudde och fotboll tillsammans med Niva, Dahlqvist, Fjäll och pojkarna är livskvalité.


Tyvärr lägger jag inte lika pengar på kläder längre. Intresset är ändå något som finns kvar. Inspiration hittar jag bland annat på ”StilRobins” blogg.


TV-matchen ser jag att Malta-Sverige startar 18.30 imorgon. Har bjudit hem lite kompisar för landskamp och Idol som börjar direkt efteråt. Min nya soffa kommer verkligen att sättas på prov.


Jag surfar vidare på vågorna och stannar brädan vid Holmgrens blogg. Gillar du engelsk fotboll tycker du om detta.


Igår, måndag, missade jag ”Roast på Berns”, där Sveriges komedielit gör upp. Jag som satt alarm och allt, hur kunde jag missa? Får se ikapp avsnittet till veckan.


Other stuff…


Lite bio-snacks. För snart två veckor sedan såg jag ”Sommaren med Göran”. Hade inga större förväntningar och svenska komedier brukar inte vara mina melodier, men…


Filmen var faktiskt riktigt roligt och får ett VG+ om man ska snacka skolbetyg. Om en rulle är bra eller inte brukar jag avgöra beroende på hur många gånger jag kollar på klockan. När jag såg ”Sommaren med Göran” tittade jag bara en gång, ett högt betyg.






På fotbollsplanen är jag ingen jättestor beundrare av vår superstjärna Zlatan Ibrahimovic. Men hans kommentarer, leende och snygga mål gör mig knäsvag.


Lyssna
och se här, killen är helt enkelt Kingen.



Robyns senaste hit tillsammans med Röyksopp går helt i min smak.
En annans av hennes låtar hade jag nästan glömt bort. Jag påstod att Bingolotto var svensk kult i gårdagens inlägg, detsamma säger jag idag om Lilla Sportsspegeln. Stora program.




På tal om annat…

… hipp hipp hurra, Idol är tillbaka. Jag bara älskar det. Min och säkerligen allas favorit efter första avsnittet kommer här serverat på ett silverfat.




Pink, jag älskar hennes låtar de tio första gångerna, sedan blir de uttjatade. Jag har sju gånger kvar att njuta. By the way fyller P!nk 30 år exakt idag. Min födelsedagspresent blir att hon får "Dagens låt". 


Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses!

Hajhajhaj!


Kolla här ifall Joel har mobilbloggat: http://joelano.blogspot.com/



Kommentarer
Postat av: Olsson

Idol är lika avslaget som en varm slatt Carlsberg! ;)



Det kan väll bero på att jag inte gillar programmet iofs...

2009-09-09 @ 00:26:43
Postat av: Nisse i Bläsen

...ingen stor beundrare av Zlatan. Tänkte väl det. Offensiv fotboll är väl inte direkt din stil. Klacksparkar, tunnlar, dribblingar. Det är sådant som en fotbollsestet vill se. Nacka ler i sin himmel när han ser Zlatan!

2009-09-09 @ 08:19:04
Postat av: Oscar

Ingen beundrare av Slatte? Förklara dig, människa ;)

2009-09-09 @ 09:18:16
Postat av: Joel

Okej, visst beundrar jag Zlatte. Saken är den att jag tycker han är en överskattad fotbollsspelare.

2009-09-10 @ 13:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback