Berg – en räddande Ängel – i dubbel bemärkelse

Disken är avklarad, nu ska tangenterna få jobba hårt. Tillsammans har vi svenskar en Tv-kväll att summera. Naglarna fick ta mycket stryk när man plågades på väg mot en ny ”Vitrysslandmatch”. Räddande ängel, i dubbel bemärkelse, blev Marcus Berg som var sist på bollen.


Ni kanske har märkt att bloggen har uppdaterats lite konstigt den senaste tiden. Men nu är femmans växel i och vi får hoppas att det inte blir något kärringstopp i höstrusket.


Matchen mellan Malta-Sverige startade 17.30, men det gjorde inte svenskarna på planen. De kom aldrig igång. Taco-Anders och Tjock-Kim (som Bacon kallar dem) sprang runt centralt och var livrädda för ett gult kort. Enligt Bacon tänkte Anders på köttfärs och Kim på någon smaskig Mariabulle. Berra Safari och Micke Nilsson tog inga utflykter som de borde, istället stannade de hemma i backlinjen med picknick-korgen. Den riktiga kapten blod, Mellberg (hur bra Zlatan än må vara har han inga egenskaper som gör att han förtjänar bindeln) kändes som vårat farligaste hot framåt med sin styrka på hörnor.


Elm gjorde sin sämsta insats hittills i A-landslaget och framåt var Zlatan och Elmander lika målfarliga som om jag hade fått chansen i den gulblåa tröjan.


Med facit i hand så bryr jag mig inte om hur det såg ut. De tre poängen var de viktigaste och alla har glömt denna match när Sverige tar sig till semifinal i VM nästa sommar.


Samtliga av Bengan, Marocko-Karin, Matte, Fylking, Cleo och Eddie som satt hemma i min soffa längtade till att Idol skulle börja och att matchen skulle vara över.


Måste säga det att sällan går en timme så fort som när man tittar på Idol. Anders Bagge borde bli president!

På tal om annat…


… i månadsskiftet ska mamma flytta till Lysekil. Hon ska ta över systrarna Anderssons lägenhet som jag blev förälskad i under våren. Bra kap där morsan och snart blir vi grannar.


… Söderling mot Federer inatt. Vore kul att se, men tror den börjar typ 02.30.


… Danmark fick 1-1 borta mot Albanien, viktigt resultat.


… tränade LFF:s pojkar 13 idag tillsammans med Lycke, Plutten, Bullen, Lille Fridolf, Snubbelben, Löcke, Kuggen. Kärt barn har många namn. I all stress på väg hem fann jag två nycklar vid klubbhuset. Jag kräver en hög hittelön…



Nu är jag trött. Tangenterna gjorde verkligen sitt jobb. Likaså Sverige som tog tre pinnar på Malta. Det är det jag minns från ikväll, resten är bara att glömma.

Kommentarer
Postat av: Nisse i Bläsen

Idol...? Det är ju fan i mej lika underhållande som en rotfyllning utan bedövning!

2009-09-10 @ 12:14:41
Postat av: Hasse

Du glömde "Strängen".



Hörde förresten att Lovisa Olehäl (hur det nu stavas) gick vidare. Hon är från Sotenäs och sjunger som en... sångfågel?

2009-09-11 @ 12:55:30
Postat av: Joel

Haha ja. Både "Strängen" och "Vitlycke". Jag fick tag på offret btw...

2009-09-11 @ 17:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback