Från anteckningsblocket...

Idag har vi spelat match. Det blev en oerhört skön seger mot Henån med 2-4 (2-1). Den första halvleken kan man väl säga var tragisk, men då var faktiskt den andra mitt favoritord: Magisk. Det jag vill komma till är att det blev en lugn kväll i lördags och att anteckningsblocket flög fram.

Eftersom det inte är så många som kan tyda mitt hemliga anteckningsspråk så får jag helt enkelt vara snäll och leka tolk.

 

Anteckningar startade 18.30 (matchstart West Ham – Liverpool) och avslutades kring 23.30 efter ”Här är ditt liv” med Svennis och sist men inte minst Barca - Atletico de Madrid.


  • En kopp kaffe
  • Torres är M A G I S K!!! (skrevs när Torres gjorde 0-1 mot West Ham).
  • Rolig linjeman (tankar gick tillbaka till SAIS-Myckleby som jag såg under eftermiddagen. Aldrig hört en linjeman skrika tillbaka så mycket till spelarna när de klagade, men jag tyckte han gjorde det bra och gav konstruktiv kritik).
  • Det lirar tre gamla Hammers i Liverpool. (Johnson, Benna och Masch).
  • Myt att Rafa roterar. Det senaste året har han inte ändrat mer än sina konkurrenter.
  • Myt att Reina är en av världens bästa straffräddare. (Han har max tagit en i PL, men har varit bra mot Hammers i FA-cup finalen och mot Chelsea i CL. Skrev väl mest så för att Liverpool släppte in en felaktig straff).
  • Glen Johnson måste vara världens bästa på att skottfinta med BÅDA fötterna.
  • Hur många spelfirmor finns det egentligen? Tusen?
  • Torres huvudspel är underskattat.




"Svea" och Torres är ungefär lika heta.

  • Kuyt spelförståelse i straffområdet är enorm.
  • Det är bara Gerrard, Torres och Johnson som spelar med ”normala” tröjnummer i LFC, siffrorna 1-11. Det var bättre förr med Seaman, Winterburn, Adams, Keown och Dixon…

  • Hur många damer har egentligen Svennis haft?

  • Messi gjorde en glidtackling i sitt eget straffområde. Där rök den oskulden?
  • Missade Zlatans mål. (men såg reprisen).
  • Zlatan löper onödigt mycket offside.
  • La Liga har Dani Alves, Serie A har sin Maicon, Premier League bästa högerback heter Glen Johnson.

 

Det var mina sista anteckningar för denna veckan.

 

Ha det gött! Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaj!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Som om någon kan läsa vad det står på anteckningsblocket? Jag kan visserligen efter många års träning...

2009-09-20 @ 23:13:42
Postat av: Joel

Och vem är det som känner mig så bra? :D

2009-09-23 @ 18:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback