Journalist eller grävmaskinist?

H E L G ! Har precis stämplat ut från Lysekilsposten efter ännu en arbetsvecka.

Vad har jag gjort idag då och hur ser kvällen ut?

 

Morgonen inleddes med lite allmän ”research” på ungefär en timme. Vid halv tio åkte jag ut till nya strandpromenaden där jag fotade starten av den 260 meter långa förlängning som ska stå klar vid årsskiftet.

 

Säg så här: I morse när jag vaknade med sömn i ögonen trodde jag inte att jag skulle få köra grävmaskin, men det fick jag.

 

När jag kom till nedre delen av Bansviksbacken blev jag snabbt bästa polare med en grävmaskinist som heter Klaus, hur trevlig som helst. Vi snackade på och jag började ta lite bilder.

 

Plötsligt ploppade idén upp att ta ett kort inifrån grävmaskinen. Tanke blev till verklighet och några sekunder senare satt jag på heta stolen i grävmaskinen. Men det var något som inte stämde. Själva grävskopan fick inget fokus på mina bilder.

 

– Kan jag få höja upp skopan i luften?

– Självklart, du bara drar spaken uppåt, sa Klaus.

 

Sakta men säkert åkte grävskopan upp i luften. Vid spaken: Joelano, wow!


Fotot blev excellente och jag hade kört grävmaskin för första gången i mitt liv. Man får vara med om mycket när man arbetar som journalist, haha.

 

När jag kom till jobbet blev det att skriva artikeln om utbyggnaden av strandpromenaden och en grej om två tjejer som tagit över en babybutik i Håby.

 

Allt går att läsa på www.lysekilsposten.se

 

Sedan var jag väl värd en lunch på Rosvik. Sist men inte minst blev det en intervju med en som gått vidare från Idol till slutaudition i Stockholm. Kan bli en bra grej på måndag.

 

Ikväll blir det en myskväll hemma i Brastad tillsammans med pappa, Kikki och Isabello. Umgänge, köttfärspaj och Idol står på det tuffa programmet.

 

Många av mina kompisar har försökt men slutat. Nu gör Fylking ett tappert försök genom att börja blogga. Första inlägget vinkar om att killen har stor potential!

 

http://niklaskjohansson.blogg.se/


Kommentarer
Postat av: Nisse i Bläsen

Grävande journalister har man ju hört talas om... Guldspaden nästa!

2009-09-12 @ 06:34:36
Postat av: Anonym

Grävmaskin. Wow. Wow. Wow. Har själv alltid drömt om att spaka en maskin och det är inte sällan man stannar till vid Abelco-grävarna vid Bovall och drömmer sig bort.



Så du fick tag på idolskan?

2009-09-14 @ 21:23:54
Postat av: Hasse

Grävmaskin. Wow. Wow. Wow. Har själv alltid drömt om att spaka en maskin och det är inte sällan man stannar till vid Abelco-grävarna vid Bovall och drömmer sig bort.



Så du fick tag på idolskan?

2009-09-14 @ 21:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback