Kräftskivan – festkommittén fullbordade sitt hattrick

Så sitter man här igen med ett tomt Word-dokument framför sig på skärmen och allt ska fyllas med material från lagets kräftskiva. Säg så här: Festkommittén fullbordade sitt hattrick vad det gäller fester för 2009.



Eddie var i så kallad "fin form". Många tar den bästa bilden sist, jag tar den först.


Att förklara saker är inte min starka sida. Därför har jag saxat, stulit, rånat, min
konkurrents förklaringar på hur Skarvens två unika lekar gick till.


”Då var det dags för Skarvens första tävling för kvällen. Vi kan kalla den för "snöret". Leken gick till så att, alla lag fick varsitt snöre, och snöret skulle träs igenom alla lagmedlemmars kläder på snabbast möjliga tid, tröja som byxor, sen knytas ihop. Här kom mitt lag 2a. Vi kan summera leken som väldigt skoj och lagom hög skaderisk.”


”Sen var de paus en liten stund för att senare påbörja lek nr.2. Också signerad La Skarva. Denna kan vi kalla "dribbla med ölflaskan". Det var en stafett där man skulle skjuta en ölflaska, fylld med vatten, framför sig utan att spilla nåt vatten.”


Fylking fick bjuda det mesta av texten. Kompisar som vi är, så delar vi på allt. Så jag får stå för bilderna och videos.



Duon från Swea Energi. Skarven och Räkan.


Jag måste bara berömma Skarven, han är verkligen suverän på det där med lekar. Ingen är den andra lik och till varje fest är det nya som man aldrig tidigare gjort och framförallt är de grymt roliga. Denna gången gillade jag särskilt den med snöret.



Eins, Zwei, Drei. Stavas det så? Eddie, Fylk och Hula åt kräftor tills de var slut.



Man kan inte gå på Sjökanten orakad. Sagt och gjort. Bladh sprang hem och hämtade rakhyveln och gjorde snack till verklighet, mitt upp under festen. Det finns bara en Patrik Bladh.



Mörk bild, men alla stjärnor lyser upp.



Källén, Bacon och Ahl åt kräftor och drack i stora lass.



Kärlek.


Någon lånade kameran och ville visa vilka det var som var med på kräftskivan.










En rafflande pingismatch med dramatiskt slut.







Dagens låt:
LFF-låten live





//Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback