Sprintduellen som alla pratar om

Är precis nytränad. Mina muskler bara växer och växer – runt käkpartiet. Något som jag däremot blivit bättre på den senaste månaden är min snabbhet när det gäller benen. Läs noga nu, om och om igen ifall det skulle behövas…

 

Under hela sommaren har Jonas ”Väggen” Ingevaldson tjatat om att han är så ofantligt mycket snabbare än mig. Jag vet om att sniglarna har tutat när jag accelererat tidigare, men det är nya tider nu.


 
Hittade en gammal bild från Bulgarien på Väggen och Wille.


Dagens träning inleddes inte med någon kvadrat, nickmatch eller stege. Istället stod alla i laget och tittade på kampen: Ingevaldson mot Hansson, det var nästan som mötet mellan Bolt och Gay.

Löpsträckan var fotbollsplanens på längden. Wille lyfte pistolen – pang!

 

Vi var i väg, bitchfajten hade startat. Från första steget, första andetaget, första blicken såg jag min ärkerival i backspegeln. Jag trodde inte att jag skulle ta starten, men att jag skulle komma igen på slutet. Nu blev det upptrissade sprintmötet lite tråkigt. Ledning från start till mål. Det var nästan som en promenad i parken. Joel vann på 9.57. Inget större…

 

Bara så ni vet så ser jag verkligen fram emot Stieg Larssons ”Flickan som lekte med elden” som har Sverigepremiär den 18 september. Första filmen var ju nästan för bra.




På lördag ska vi ha kräftskiva med laget. Var faktiskt och fyndade på LFF:s loppis idag. Fick köpt mig fyra nubbglas till priset av 20 kronor. Magnifiko! Nu ska det sjungas, ätas och drickas. Jag älskar bara kräftskivor.


På förra årets kräftskiva var det mer än bra drag. Bacon och Skarven, vilka svärmorsdrömmar!

 

Fick mig ett litet köpryck idag på eftermiddagen. Har beställt fyra stycken böcker om journalistik. Nu återstår det att läsa dem och det är svårare än vad man tror ibland.

 

Givetvis såg jag på Idol idag igen, men det var faktiskt det sämsta programmet hittills. Med mitt vakande öga har jag lyckats konstatera en sak. De som har med sig en gitarr in i studion är till 99% duktiga. Kolla det nästa gång!

 

Imorgon är det den 11 september. Helt sjukt att det var åtta år sedan som tragedin i New York ägde rum. Tror alla minns precis vad de gjorde den dagen, det brukar vara så med liknande händelser.

 

Dagens låt: The Gossip - Heavy Cross


 


Under lågstadiet gick jag på Kyrkskolan i Brastad, en liten skola som idag inte finns kvar. Vår lärare Ingegerd lärde oss att alltid säga följande när vi stod vid våra bänkar och skulle gå hem för dagen.


Ingegerd: Slut för idag


Klassen svarade i kör: Tack för idag. 

Kommentarer
Postat av: Nisse i Bläsen

Köpt fyra böcker om journalistik...? F-n när Du har rutinerade kolleger att rådfråga!

2009-09-11 @ 08:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback